ویژگی‌های مهم iOS 15 لو رفت؛ صفحه‌ی هوم جدید آیپد، بهبود نوتیفیکیشن‌ها و…

Untitled-1.jpg

در گزارشی که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، تعدادی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 15 و iPadOS 15فاش شده است. در ابتدای این گزارش نوشته شده که قرار است در تاریخ 7 ژوئن که مصادف با 17 خرداد ماه است این سیستم‌عامل‌ها در کنفرانس WWDC رونمایی شوند. در ادامه گزارش نیز به ویژگی‌های iOS 15 که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

وب‌سایت بلومبرگ به طور کلی به قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل iOS 15 اشاره کرده که عبارتند:

فیلتر نوتیفیکیشن‌ها با توجه به وضعیت کاربر: منویی در لاک اسکرین و کنترل سنتر ایجاد شده کا کاربران برای نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها دسترسی‌های بیشتری در اختیار دارند. این کار برای زمانی است که مثلا در هنگاه رانندگی هستند و می‌خواهد نوتیفیکیشن‌های اضافه نمایش داده نشود.

به‌روزرسانی هوم اسکرین آیپد: قرار است که کاربران آیپد که از ویجت‌ها و قابلیت‌های بیشتری برخوردار شوند. در رابطه با این ویژگی اطلاعات زیادی منتشر نشده ولی خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که این مهم‌ترین به‌روزرسانی هوم اسکرین آیپد از زمان عرضه‌ی این محصول خواهد بود.

دسترسی سریع به کاربران خصوصی: در یک منو که قرار است نمایش داده شود؛ کاربران اجازه خواهند داد که اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تمامی برنامه‌ها نمایش داده شود.

لاک اسکرین به‌روز می‌شود: در لاک اسکرین جدید کاربران به منوی مربوط به اطلاعات خصوصی دسترسی خواهند داشت. جزئیات و بحث بیشتری در این رابطه مطرح نشده.

ویژگی‌های جدید iMessage و رقابت با واتساپ: گفته می‌شود که برنامه iMessage ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد، تا حدی که بتواند با واتساپ رقابت کند. البته این مشخصه‌ها هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارند و شاید ماه‌ها بعد برای کاربران معرفی شوند.

تغییرات جزئی و کوچکی برای macOS، watchOS و tvOS: کمپانی اپل در سال گذشته تغییر و تحول اساسی برای macOS در نظر گرفت و به نظر می‌رسد امسال این تغییرات بسیار جزئی باشد.

iOS-15-2.jpg
-

باید به این مورد توجه کنیم که این نکات اولین شایعاتی است که در رابطه با iOS 15 و iPadOS 15 منتشر شده است. آن گونه که به نظر می‌رسد نسل جدید سیستم‌عامل‌های اپل قابلیت‌های زیادی دریافت نخواهد کرد و همراه با سر و صدا زیادی نخواهد بود. با توجه به اینکه آیپد پرو ۲۰۲۱ با چیپست قدرتمند M1 رونمایی شد، امید بر این است که کمپانی اپل برای نرم‌افزار آیپدها قابلیت‌های ویژه و عالی را در نظر بگیرد.

البته در هفته آینده iOS 14.5 منتشر می‌شود و به دست کاربران خواهد رسید که در این نسخه ویژگی‌های جدیدی از جمله « پشتیبانی از ردیاب ایرتگ و همچنین بهره‌گیری از امکانات جدید مربوط به پادکست‌ها» خواهد بود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر