آیپد پرو جدید با دوربین سه‌گانه وصفحه کلید خاص(ترک‌پد) معرفی شد

ipad.jpg

اپل ipad pro و ipad جدید را به صورت آنلاین با قیمت 949 و 799 دلار با حافظه 128 گیگابایتی رونمایی شد و هم اکنون به صورت سفارش آنلاین کاربران قادر به خرید این محصولات هستند که اپل می‌گوید این دستگاه تا تاریخ 25 مارس ارسال خواهد شد.

هر دو این محصولات با اندازه 11 اینچی و 12.9 اینچی که نسبت به مدل‌های سال گذشته بدون تغییر به نظر می رسند ، اما یک پردازنده جدید و سیستم دوربین جدید با چینش خاص در داخل هر دو نسخه‌ها به وجود آمده است. ویژگی اصلی آیپد جدید این است که یک اسکنر LIDAR که به همراه دوربین آن برای سنجش عمق استفاده می‌شود ، اما آنچه که خیلی توجه ها را به خودش جلب کرده صفحه کلید جدیدی است.

اپل اسم کیبرد جدید را Magic Keyboard گذاشته که این نام از کیبردهای جدید این شرکت در لپ‌تاپ‌های جدیدش الگو گرفته است. نور پس‌زمینه به دکمه‌های مجیک کیبرد آیپد پرو اضافه شده اما یک نکته منفی هم درباره آن وجود دارد که آن قیمت ۲۹۹ دلاری این کیبرد است! همچنین یک پورت USB-C هم به لولا این کاور اضافه شده که می‌تواند کاربردی باشد.

حال برویم سراغ خود آیپد پرو. اپل معمولا از بهترین پردازنده‌های خود در آیپد پرو استفاده کرده و اینبار هم این قاعده تغییری نکرده است. پردازنده جدید آیپد پرو A12Z Bionic Chip نام دارد که شامل هشت هسته گرافیکی می‌شود. مثل پارسال نیز اپل هیچ ابایی ندارد از اینکه بگوید این آیپد پرو جدید و پردازنده آن، از بیشتر کامپیوترهای ویندوزی سریع‌تر هستند! عمر باتری آیپد جدید هم همچنان ۱۰ ساعت است و در نسخه‌های سلولار، با پشتیبانی از شبکه LTE عرضه می‌شود؛ نه ۵G.

New-Magic-Keyboard-for-New-iPad-Pro.jpg
-

چینش سه‌تایی دوربین در بخش پشتی این تبلت از آیفون ۱۱ پرو الهام گرفته اما در آیپد پرو جدید، این دوربین‌ها با بهترین گوشی اپل متفاوت هستند. دوربین اصلی همان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و لنز آیفون ۱۱ پرو را دارد اما دوربین اولترا واید، سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین سوم هم که اپل آن را LiDAR می‌نامد، از لیزر برای سنجش عمق میدان و واقعیت افزوده استفاده می‌کند

New-Cameras-on-New-iPad-Pro.jpg
-

تمام موارد و مشخصات ذکر شده جدید هستند و روی نسخه قبلی قرار ندارند و پیشرفت آیپدها به حساب می‌آیند. اپل یک خبر خوب به کاربران نسخه قبلی آیپد داد آن هم استفاده صفحه کلید جدید بود تا کاربران به فکر خرید این صفحه کلید بیوفتند. به طور کل، اپل تقریبا هر ۵۰۰ روز یک آیپد پرو جدید معرفی کرده اما این بار بیشتر از ۵۰۰ روز طول کشید تا دوباره یک آیپد پرو جدید ببینیم پس به نظر می‌رسد این تغییرات برای این همه صبر کردن کم است. در این بین آیپد‌های میان‌رده و ضعیف‌تر، بیشتر مورد توجه اپل برای بروزرسانی سخت‌افزاری قرار گرفته اند. خانواده آیپد‌ها حالا از همیشه شلوغ‌تر شده است و تقریبا شما میتوانیید با هر چقدر سرمایه یکی از این دستگاه ها را خریداری کنید.

اپل در کنار آیپد پرو جدید، مک بوک ایر جدید هم رونمایی کرد که در پستی جداگانه به سمع و نظر شما می‌رسانیدم. حتما می‌دانید که قرار بود در ماه جاری میلادی، رویداد WWDC برگزار شود اپل کنفرانسی برای معرفی این محصولات برگزار کند اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم لغو شد و محصولات جدید را به این شکل و در قالب یک خبر در سایت اپل باید مشاهده کنیم. همچنین قرار بود در این ماه آیفون SE جدید یا آیفون ۹ معرفی شود که به نظر می‌رسد کرونا باعث اختلال در روند اپل شده و مشخص نیست که این ویروس چه زمانی دست خود را از گریبان صنعت، تکنولوژی، سلامت و اقتصاد مردم و شرکت‌های بزرگ دنیا برخواهد داشت.

شما درباره آیپد پرو جدید چه نظری دارید؟ همچنین باید اشاره کنیم که این تبلت‌ها قرار است در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در حافظه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه شوند. مثل همیشه دو مدل LTE و WiFi از هرکدام از آن‌ها قابل خریداری خواهد بود. اگر قدرت خرید این محصولات را داشتید، مایل به خرید بودید؟؟

پیشنهاد ما:

منتظر کشف داروی کرونا هستید؟ از کامپیوتر خود برای تحقیق استفاده کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر