استفاده از تلفن‌همراه در مدارس انگلستان ممنوع می‌شود

Untitled-2.jpg

وزیر آموزش انگلستان، گیلیان کیگان، اعلام کرد که جهت بهبود رفتار دانش‌آموزان، استفاده از موبایل در مدرسه باید متوقف شود.

وزارت آموزش و پرورش از تصمیم معلمان مبنی بر استفاده نکردن دانش‌آموزان از موبایل در مدرسه، حتی در زمان استراحت پشتیبانی و اضافه کرد که به دلیل مقابله با رفتارهای مخرب و افزایش تمرکز دانش‌آموزان در کلاس، باید استفاده از تلفن‌های همراه در مدرسه ممنوع اعلام شود زیرا با افزایش تمرکز دانش‌آموزان و کم کردن حواس پرتی‌ها، استانداردهای آموزشی ارتقاء پیدا می‌کند.

با انجام این ممنوعیت، زحمات معلمان و کارکنان آموزش، بهتر جواب می‌دهد. این اقدام، یکی از کارهای دولت برای ارتقاء درجه علمی دانش‌آموزان این کشور است. همچنین مقدار بودجه تعیین شده برای مدارس، به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده و مقدار آن در سال‌های 2024-25، نزدیک به 60 میلیارد پوند اعلام شده است.

There-is-little-education-admin-cash-to-cut-pie-inset.jpg
آمار افزایش بودجه مدارس -

این اقدام، انگلستان را در لیست کشورهایی که قانون ممنوعیت ورود تلفن‌همراه را به مدرسه انجام داده بودند، قرار می‌دهد؛ کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و پرتغال از قبل این قانون را در کشور خود اجرا کرده‌اند. این تصمیم‌گیری براساس هشدارهای سازمان ملل و داده‌های جمع‌آوری شده توسط دولت است که نشان می‌دهد حدود 30 درصد از دانش‌آموزان، زمانی که برای درس‌های خود نیازی به تلفن‌همراه ندارند از آنها استفاده می‌کنند.

این اقدام فعلا به عنوان یک راهنمایی از طرف دولت به مدارس داده شده که پس از مدتی، اگر مدارس این اقدام را انجام ندهند، دولت تبدیل کردن آن به یک قانون را در نظر می‌گیرد.

تام بنت، بنیان‌گذار و مدیر سازمان researchED (یک سازمانی که کنفرانس‌هایی برای معملین اجرا می‌کند و راجع به بهترین روش‌های آموزش تحقیق می‌کنند)، در رابطه با این موضوع گفته است: این حرکت یک اقدام فوق‌العاده رو به جلو است که باعث می‌شود یک محیط آزاد برای یادگیری و رشد دانش‌آموزان، به دور از حواس‌پرتی ایجاد کنیم. مدارسی که این قوانین را اجرا کرده‌اند، گزارش داده‌اند که دانش‌آموزان شادتر هستند و تمرکز بسیاری بیشتری نسبت به قبل دارند و معلمان نیز از این نتیجه راضی هستند.

البته بعضی از دانش‌آموزان مانند کسانی که به دلایل پزشکی به گوشی‌های خود نیاز دارند، از این موارد مستثنی هستند.

این ممنوعیت بر اساس سرمایه‌گذاری 10 میلیون پوند در مراکز رفتاری است که قرار است در 700 مدرسه، جهت بهبود رفتار دانش‌آموزان انجام گیرد.

باید مشاهده کرد که اقدامات بعدی این کشور، جهت بهبود رفتار و آموزش دانش‌آموزان خود چیست و آیا این اقدامات تاثیر مثبتی در آنها می‌گذارد یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر