اندروید 11 احتمالا با حالت تاریک عرضه شود

اندروید11

اخبار و شایعات حاکی از آن است که اندروید 11 احتمالا با حالت تاریک، عرضه شود.

در اندروید ۱۰ بود که شاهد پیاده سازی یک ویژگی‌ بسیار محبوب یعنی حالت تاریک یا Dark Mode بودیم، این ویژگی خاص، گوگل و توسعه دهنده ‌های دیگر را تشویق به پیاده سازی این حالت در برنامه‌های خود کرد. با استفاده از این ویژگی جدید، فشار و آسیب کمتری به چشم‌ها وارد خواهد شد. گوگل ویژگی‌ مهم زمانبندی حالت تاریک را در نسخه‌های اولیه‌ی بتا ارائه کرده بود اما در نهایت در نسخه‌ی اصلی این ویژگی را در اختیار کاربران قرار نداد. درواقع گوگل قبلا به کاربران این امکان را می‌داد تا حالت تاریک را براساس ساعات روز و شب تنظیم کنند اما در نهایت در نسخه‌ی نهایی خبری از این ویژگی دیده نمی‌شد.

اوایل سال جاری، این شرکت فاش کرد که ویژگی زمانبندی حالت تاریک از اندروید ۱۰ حذف شده زیرا ممکن بود با راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها، روی تجربه‌ی کاربران تأثیر منفی بگذارد. اما اکنون براساس گزارش‌ها، ممکن است که این ویژگی به اندروید ۱۱ بیاید و در اختیار کاربران قرار گیرد.

شخصی به نام کریس بانز از تیم روابط توسعه‌دهندگان اندروید در گوگل همچنین اعلام کرد که این ویژگی به مجوزهای موقعیت مکانی دقیق برای درک بهتر طلوع و غروب خورشید و محاسبات روز و شب هر منطقه نیاز خواهد داشت. به‌گفته‌ی کریس بانز، ماجرا از جایی پیچیده خواهد شد که محاسبات طلوع و غروب خورشید بسیار دشوار بوده و در برخی مکان‌ها مانند نزدیک قطب شمال و قطب جنوب ماجرا تغییر خواهد کرد خواهد شد.

به‌هرجهت پس از شکایات و اعتراضات کاربران، احتمالا قابلیت زمانبندی حالت تاریک در اندروید بعدی یعنی اندروید 11 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اما اگر نمی‌خواهید منتظر ارائه‌ی این ویژگی در اندروید باشید می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که این قابلیت را فراهم می‌کنند را بر روی گوشی خود نصب و استفاده کنید تا امکان زمانبندی حالت تاریک از الان در اختیارتان قرار گیرد.

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر