برنامه هواوی برای استفاده از سیستم عامل هارمونی چیست؟

سیستم عامل هارمونی

آیا در سال آینده شاهد گوشی‌هایی هواوی با سیستم عامل هارمونی خواهیم بود؟ هواوی برنامه خود برای استفاده از این سیستم عامل را مشخص کرده است.

اندروید و iOS در حوزه موبایل و ویندوز و لینوکس در حوزه سیستم عامل‌های کامپیوترها، مدت‌هاست که سلطه را به دست گرفته‌اند. از طرفی امروز هم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 موبایل به پایان رسید. با این وجود حالا و در شرایطی که این سیستم عامل‌ها به خوبی جای خود را در بین انواع دستگاه‌ها بدست آورده‌اند، هواوی پای به حوزه سیستم عامل‌ها گذاشته است.

هواوی مدتی پیش از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد و حتی یک تلویزیون هوشمند را هم با این سیستم عامل راهی بازار کرد. حالا برنامه هواوی این است که در سال آینده دستگاه‌های بیشتری را با سیستم عامل هارمونی و به صورت جهانی عرضه کند. البته هواوی تصمیم ندارد که گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای خودش را امسال با سیستم عامل اختصاصی خود راهی بازار کند. حتی بعید است که هواوی برای سال آینده هم چنین تصمیمی داشته باشد.

در واقع هواوی در نظر دارد تا سیستم عامل هارمونی را برای گجت‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند (که در حال حاضر از سیستم عاملLite OS بهره می‌برند)، اسپیکرهای هوشمند، دستگاه‌های VR و تلویزیون‌های هوشمند ارائه کند. البته در مورد تلویزیون هوشمند همین حالا تلویزیون Honor Vision را داریم که به زودی در اروپا عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: تلویزیون هوشمند آنر ویژن پرو؛ اولین محصول هواوی با سیستم عامل هارمونی معرفی شد

البته این را باید بدانید که برنامه کلی هواوی این است که سیستم عامل هارمونی را به گونه‌ای ارائه کند که برای گوشی‌های هوشمند هم قابل استفاده باشد. این موضوع بعد از تحریم‌های آمریکا هم مهم‌تر شد و حتی اخباری نشان می‌داد که هواوی قصد دارید گوشی‌های همین امسالش را هم با سیستم عامل هارمونی ارائه کند. اما در شرایط فعلی هواوی ترجیح داده است که همچنان از اندروید استفاده کند به دلیل اینکه کاربران به سیستم عامل اندروید علاقه دارند و در واقع تنها اپل موفق شده تا به عرضه سیستم عامل iOS خود را از خیل عظیم گوشی‌های اندرویدی جدا کند و مشخص نیست که آیا هواوی هم به چنین موفقیتی دست پیدا کند یا خیر. بنابراین هواوی نمی‌تواند این ریسک را بپذیرد و کمپانی‌اش را در برابر کاهش شدید فروش قرار دهد.

کمی درباره سیستم عامل هارمونی

هارمونی سیستم عامل اختصاصی هواوی است که این کمپانی قصد دارد آن را در گجت‌های مختلف از ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند، دستگاه‌های واقعیت افزوده وتقریبا همه گجت‌های هوشمندش استفاده کند. مهمترین مزایای سیستم عامل هارمونی، جداسازی میکرو کرنل از سرویس‌های کرنل اکسترنال است که علاوه بر ارتقای امنیت، باعث افزایش سرعت بوت سیستم عامل نیز می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های شاخص این سیستم عدم نیاز به نوشتن چند باره یک اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف است چرا که کامپایلر ARK هواوی از چندین زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، C++/C و جی اس پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل هارمونی
سیستم عامل هارمونی -

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

سه‌شنبه, 19 آذر 1398

به نظر من هواوی واقعا قابلیت هر کاری رو داره یه خبر میخوندم که میگفت برای ساخت گوشیهاش از هیچ قطعه خارجی استفاده نمیکنه

پاسخ

ثبت نظر