در گوشی‌های هوشمند واقعا به چه میزان رم نیاز داریم؟

به چقدر رم نیاز داریم؟

این روزها شاهد گوشی‌هایی هستیم که با 8 تا 12 گیگابایت رم راهی بازار می‌شوند. اما واقعا برای یک گوشی هوشمند چنین میزان رمی مورد نیاز است؟

مزیت رقابتی دلیلی است که شما را مجاب می‌کند از بین هزاران کسب و کار به سراغ یک کسب و کار خاص بروید، یک محصول خاص را از بین هزار محصول انتخاب کنید و... . در زمینه گوشی‌های هوشمند هم سال‌هاست که چنین رقابتی صورت گرفته است. این رقابت‌ها روی اضافه کردن دوربین اصلی، بزرگ کردن نمایشگر، افزایش میزان حافظه داخلی و افزایش میزان رم و... صورت گرفته است.

برخی از این بهبودها واقعا ضروری است اما برخی دیگر به نظر می‌رسد که از حالت کاربردی خارج شده‌اند. به عنوان یکی از همین نوع بهبودها، می‌توانیم به افزایش میزان رم اشاره کنیم. با فیسیت همراه باشید تا موضوع رم گوشی را با هم بررسی کنیم.

رم؛ رقابتی که پایانی ندارد

در ابتدایی که گوشی‌های اندرویدی وارد بازار شده بودند، در این گوشی‌ها از 512 مگابایت و یا نهایتا 1 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌شد. از آنجایی که به مرور نیاز بیشتری به رم پیش آمد، تولیدکنندگان هم از رم بیشتری در گوشی‌ها استفاده می‌کردند. سال 2014 بود که در گوشی‌های پرچمدار تا 3 گیگابایت رم به کار می‌رفت. به مرور در سال 2016 و 2017، بهره گیری از 4 گیگابایت رم در گوشی‌های هوشمند به یک استاندارد تبدیل شد. از این زمان بود که رقابت بر سر افزایش میزان رم گوشی موبایل آغاز شد و حالا شاهد محصولاتی هستیم که از 6، 8 و یا 12 گیگابایت رم بهره می‌برند. اما این رقابت تا به کجا ادامه خواهد داشت و کی به پایان می‌رسد؟ سوال مهم‌تر این است که آیا واقعا به این میزان حافظه رم نیاز است؟

در واقع در حال حاضر لپ تاپ‌هایی با 4 گیگابایت رم به سادگی از پس اجرای ویندوز 10 برمی‌آیند. از طرفی مک بوک‌هایی با 8 گیگابایت رم می‌توانند برنامه‌های سنگینی همچون فتوشاپ را اجرا کنند. حالا باید ببینیم که قرار است روی گوشی چه برنامه‌ای اجرا شود که واقعا به 12 گیگابایت رم نیاز داشته باشد.

برای بررسی این موضوع بیایید نگاهی به استفاده اپلیکیشن‌های اندرویدی مختلف از رم داشته باشیم.

در بررسی‌های مختلفی صورت گرفته است، برنامه‌های اندرویدی به سه دسته مختلف تقسیم شده‌اند، برنامه‌های استاندارد، برنامه‌های رسانه‌ای و بازی‌های سنگین. برنامه‌های استاندارد بین 130 تا 400 مگابایت رم نیاز دارند. برنامه‌های رسانه‌ای بین 400 تا 700 مگابایت و بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بین 800 تا 1200 مگابایت رم استفاده می‌کنند.

بدون شک موبایل هوشمند شما برای اجرای برنامه‌های بیشتر در آن واحد، به میزان رم بیشتری نیاز دارند. با این وجود فراموش نکنید که خود سیستم عامل هم به میزانی از رم نیاز دارد.

میزان رم مورد نیاز بسته به نیاز هر کاربر
واقعا به چه میزان رم برای گوشی نیاز داریم؟ -

نتیجه گیری : واقعا روی گوشی به چه میزان رم نیاز است؟

اگر نگاهی به برنامه‌های بالا داشته باشیم می‌بینیم که گوشی‌های کنونی نهایتا به 6 گیگابایت رم نیاز دارند و این میزان رم واقعا همه نیاز کاربران را مرتفع خواهد کرد. با این وجود هنوز هم گوشی‌هایی با 8 گیگابایت رم چندان غیر معقول نیست. اما 10 و 12 گیگابایت رم بلا استفاده به نظر می‌رسد. با این احوال انتظار داریم که به کارگیری 8 گیگابایت رم به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند 2020 تبدیل شود.

اخبار مرتبط:

بهترین گوشی های 2019 با 12 گیگابایت رم | غول های قدرتمند، زیبا و خاص

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

زکریا

جمعه, 13 دی 1398

مهم نیست رم چقدره اندروید نصف رم رو اشغال می کند
مقایسه با کامپیوتر اشتباه است زیرا ویندوز برعکس اندروید از سی پی یو بیشتر استفاده می کند.
گوشی ویندوز داشتم ۲۰ مگ بله بیست مگ رم داشت و آفیس کاملترین از اندروید داشت استفاده می کردم
اندروید go ورژن ۸.۱ از رم یک گیگابایتی استفاده می کند کاملا روان و حتی فیلم 4k با کمی وقفه صدا پخش میشه Samsung galaxy A2 core

پاسخ

ثبت نظر