علی‌بابا هک شده و اطلاعات کاربران به سرقت رفت

شسصضسیث.jpg

امروز بود که شرکت علی‌بابا در توییتر متنی را منتشر کرد و اعلام کرد که هکرها سرورهای این شرکت را مورد هدف قرار دادند و اطلاعات کاربران را به سرقت برده اند.

امروز صبح بود که علی‌بابا، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی آنلاین بلیط‌های مسافری در کشور، متنی را به صورت یک پست در توییترمنتشر کرد و اعلام کرد که بعضی سرورهای این شرکت مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته و اطلاعات بسیاری از مشتریانی که این سرویس دهنده خرید کرده‌اند به سرقت رفته است. علی بابا تمام مسئولیت‌های این سرقت اطلاعاتی را به عهده گرفته و از تمام عواقب ناشی از این اتفاق را به عهده خواهد گرفت، این شرکت اعلام کرده که همواره امنیت در اولویت این سرویس بوده است و تلاش می‌کند تا دوباره امنیت کاربران را تامین کند. همچنین بنابر اعلام علی‌بابا این سرویس در ساعات آینده اطلاعات تکمیلی بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد. از نکاتی که جالب توجه بود در بیانیه‌ی از سمت علی بابا این متن است: "باید به پیگیری این موضوع با کمک نهادهای قضایی و امنیتی اشاره کرد".

مسعود طباطبایی، عضو هیئت مدیره‌ی شرکت علی بابا، با انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود در توییتر، به این حمله‌ی هکری اشاره کرده و گفته است، هکرها علاوه بر اطلاعات کاربران به منبع‌ کدها نیز دسترسی پیدا کرده‌اند. با این حال این عضو هیئت مدیره به این موضوع اشاره کرده که تیم امنیت علی بابا از دقایق ابتدایی اقدامات لازم را انجام داده است.

متاسفانه تعدادی از سرورهای علی‌بابا مورد حمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و منبع‌ کدها دسترسی پیدا کردن. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و باتوجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری است.

طباطبائی نیز در توئیت خود مسئولیت این رخداد را پذیرفته و از تمام افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کرده است.

باید دید که شرکت علی بابا در ادامه چه دفاعیاتی از خود دارد؟ آیا اطلاعات جدید در اختیار ما قرار خواهد داد؟ باید دید که واکنش کاربران و مدیران این شرکت در چند روز آینده چگونه است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر