مایکروسافت تا چه زمانی از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند

qwert.jpg

از عرضه ویندوز 10 حدود 5 سال است که می گذرد ، اما یک ماه پیش پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 برداشته شد. بعد این اتفاق، سؤال پیش می آید که په زمانی تاریخ انقضا ویندوز 10 خواهد رسید؟ آیا قبل از این اتفاق شاهد رونمایی از ویندوز 11 خواهیم بود؟

خوشبختانه ، سیاست‌های این شرکت کاری کرده تا ما جواب را بدانیم. مایکروسافت مدت زیادی است برای بسیاری از محصولات خود یک سیاست طولانی مدت ثبت کرده ، که با رونمایی از یک محصول شمارش معکوس برای رده خارج شدن محصول قبلی شروع می‌شود و هنگامی که دیگر از محصولات پشتیبانی نشود یعنی همه‌چیز "تمام می شود". دانستن این تاریخ ها می تواند به ما کمک کند تا تصمیم بگیریم که چه زمانی دستگاه‌های خود را از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روزرسانی کنیم یا ارتقا دهیم.

پشتیبانی از هر ویندوز 10 سال طول می کشد ، اما ...

مایکروسافت برای هر نسخه از سیستم عامل خود حداقل 10 سال پشتیبانی ارائه می دهد (حداقل پنج سال پشتیبانی اصلی ، به دنبال آن پنج سال پشتیبانی طولانی مدت). هر دو نوع، شامل به روزرسانی های امنیتی و برنامه ای است که هر کدام شامل هزینه‌هایی برای شما است.

ویندوز 10 در ژوئیه سال 2015 منتشر شد ، و پشتیبانی برنامه ریزی شده از این سیستم‌عامل تا پایان سال 2025 ادامه خواهد داشت. به روزرسانی‌های مایکروسافت دو بار در سال و معمولا در ماه مارس و سپتامبر منتشر می شوند و مایکروسافت توصیه می کند که هر نسخه را که منتشر می‌کند بر روی سیستم خود نصب کنید.

چند سال پیش با خبری اوضاع پیچیده شد. هنگامی که یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 "آخرین نسخه ویندوز" خواهد بود یعنی بعد از انتشار این محصول دیگر سیستم عاملی منتشر نمی‌شود بلکه فقط به‌روزرسانی انجام می‌شود.اما این بدان معنا نیست که مایکروسافت از سیستم‌عامل خود خلاص شده و دیگر ، ویندوزهای بعدی منتشر نمی‌شود چرا که ویندوز بیشتر به عنوان یک سرویس دهنده عمل می کند و به روزرسانی‌های مداوم به جای نسخه بعدی ویندوز حساب می‌شوند. اما با افزایش سن سخت‌افزار، برخی از دستگاه ها دیگر نمی توانند به روزرسانی‌ها را انجام دهند.

آخرین نسخه ویندوز 10 که به بازار آمده ، در ماه نوامبر 2019 بود که برخی از ویژگی های جدیدی مانند امکان نوشتن یادداشت در تقویم دیگر نیاز به باز کردن آن به راحتی از Taskbar قابل انجام است.

در اینجا تاریخ عرضه و انقضا نسخه‌های ویندوز 10 را مشاهده می‌کنیم:

dsdsds.jpg
تاریخ های عرضه و پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 -


آیا الان باید ویندوز 10 را ارتقا دهیم یا صبر کنیم؟

برخی از افراد از بروزرسانی ویندوز 10 دریغ کرده اند ، زیرا چندین نسخه آخر خرابی های زیادی توسط کاربران گزارش شده است. اما مایکروسافت برنامه بروزرسانی خود را تند تر نکرده بلکه به کارمندان زمان بیشتری برای آزمایش نسخه آخر داده تا مشکلات را برطرف کنند.

تجربه شما در به روزرسانی در ویندوز 10 در این مرحله باید نسبتاً روان باشد و به شما امکان می دهد از پشتیبانی مایکروسافت بهره ببرید. این امر به ویژه برای امنیت دستگاه شما بسیار مهم است - بدون به روزرسانی و لک های امنیتی مایکروسافت ، رایانه شما در معرض خطر بیشتر قرار گرفتن بدافزارها از یک سوراخ است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ویندوز خود را آپدیت کنید برای این کار باید به وبسایت مایکروسافت سر بزنید و با پرداخت 139 دلاری نسخه آخر را دانلود نمایید البته به صورت رایگان هم نیس می‌توانید این کار را انجام دهید.

چه موقع پشتیبانی ویندوز 8.1 پایان خواهد یافت؟

اگر کاربر ویندوز 8.1 هستید ، پشتیبانی طولانی مدت از آن سیستم عامل در ژانویه 2023 به پایان می رسد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر