هیئت وزیران: مبادله رمزارزهای استخراج شده، فقط برای تامین ارز واردات مجاز است

mining.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طی جلسه‌ای که در تاریخ 13 مهرماه انجام شده است، هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و بانک مرکزی، مصوبه تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال اصلاح کرده است.

ارزهای دیجیتال موضوع جذابی است که سال‌هاست در جریان است اما چند سالی است که بیشتر از قبل طرفدار پیدا کرده است. با این حال اگرچه شاهد برخی مصوبه‌ها در این خصوص در دولت هستیم اما هنوز قوانین جامع و روشنی در خصوص خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال در کشور ما وجود ندارد.

حالا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طی جلسه‌ای که در تاریخ 13 مهرماه انجام شده است، هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و بانک مرکزی، مصوبه تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال اصلاح کرده است. متن این اصلاحیه به صورت زیر است:

رمز ارزهای استخراج شده بر اساس مجوزهای صادره این تصویب‌نامه ضرفاً برای تامین ارز واردات کشور و بر اساس مقرراتی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کند قابل مبادله خواهند بود. استخراج کنندگان باید رمز ارز دست اول تولید شده را تا سقف مجاز به صورت مستقیم (بدون واسطه) به کانال‌های معرفی شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عرضه نماید. سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله توسط هر واحد استخراج کننده، بر اساس میزان انرژی مصرف شده توسط آن واحد، طبق دستور العملی که توسط وزارت نیرو تدوین می‌شود، تعیین و به صورت دوره‌ای به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌گردد.

-

اصلاح مصوبه استحراج ارز دیجیتال.jpg
اصلاح مصوبه استخراج ارز دیجیتال -

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cabinetoffice


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر