گزارش مالی فصل سوم 2023 کوالکام منتشر شد؛ پیش‌بینی کاهش فروش در فصل بعدی

qualcom.jpg

کوالکام اعلام کرده است که درآمد سه‌ماهه سوم سال خود را اعلام کرده و انتظارات وال‌استریت را برآورده کرده است. با این‌حال، غول تراشه‌سازی آمریکایی پیش‌بینی کرده که فروش آن در سه ماهه چهارم ضعیف‌تر از انتظارات خواهد بود که دلیل اصلی آن کاهش رونق بازار موبایل است و احتمالاً کارمندان بیشتری در سال آینده کار خود را از دست می‌دهند.

براساس گزارش CNBC، غول سازنده تراشه در سه ماهه منتهی به 25 ژوئن (4 تیرماه) عملکرد زیر را داشته است:

- سود: 1.87 دلار به ازای هر سهم، در مقابل 1.81 دلار به ازای هر سهم مورد انتظار تحلیلگران

- درآمد: 8.44 میلیارد دلار در مقابل 8.5 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران

بخش QCT، بزرگ‌ترین بخش کوالکام که پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند، خودروها و سایر دستگاه‌های هوشمند را می‌فروشد، با کاهش 24 درصدی نسبت به سال گذشته، 7.17 میلیارد دلار فروش داشته است. درآمد چیپ‌های موبایل که مهم‌ترین محصولات بخش QCT محسوب می‌شوند نیز با کاهش سالانه 25 درصدی به 5.26 میلیارد دلار رسیده است.

Qualcomm-2.jpg.webp
-

پیش‌بینی کوالکام برای سه‌ماهه چهارم با توجه به بازار موبایل

همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2023 کاهش پیدا می‌کند، کوالکام نیز انتظار دارد که بخش‌های موبایل آن در سال جاری میلادی به میزان قابل‌توجهی سقوط کنند که دلیل بزرگ آن بهبود آهسته چین است. با این‌وجود، سازنده تراشه انتظار دارد که از فصل تعطیلات بازار موبایل یک‌بار دیگر رونق پیدا کند.

برای سه ماهه چهارم نیز کوالکام درآمدی بین 8.1 تا 8.9 میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده است، در حالی‌که تحلیلگران انتظار درآمد 8.70 میلیارد دلاری را دارند.

در نهایت، کوالکام به این موضوع اشاره کرده که تا به این جای سال، هزینه‌های خود را در مقایسه با سال قبل، 5 درصد کاهش داده است. طبق گزارش‌ها، در ماه ژوئن، این شرکت 415 کارمند مقر اصلی خود در سن‌دیگو را اخراج کرده است و همچنین قصد دارد در نیمه اول سال آینده برنامه‌های بیشتری را در زمینه صرفه‌جویی انجام دهد که شامل تعدیل نیروی جدید می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر