با مدل هوش مصنوعی جدید کوالکام می‌توانید بدون نیاز به اینترنت، روی گوشی عکس بسازید

النتناتن.jpg

کوالکام در کنفرانس بینایی رایانه‌ای و بازشناخت الگو (CVPR) از هوش مصنوعی تولید تصویر جدیدی تحت عنوان ControlNet برای موبایل رونمایی کرد. این تکنولوژی دارای دو مزیت اصلی است. اولاً، بدون نیاز به اینترنت بر روی تمام پلتفرم‌ها عمل می‌کند. دوماً، به جای استفاده از یک متن اصلی، شما باید ابتدا یک تصویر اولیه را به آن ارائه دهید و سپس با استفاده از دستورات متنی، می‌توانید تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را دستکاری کنید.

از جهت‌هایی، ControlNet شباهت زیادی به مدل هوش مصنوعی Firefly از ادوبی دارد که برای بهبود تصاویر کاربران طراحی شده است. با این حال، نیز برای کارکردن نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

Qualcomm-ControlNet-1024x576.jpg.webp
-

به گزارش TechRadar، کوالکام مدل ControlNet را به گونه‌ای طراحی کرده است که امکان اجرای آن بر روی ویندوز، مک، iOS و اندروید وجود دارد. اما اجرای این مدل بر روی پلتفرم اسنپدراگون شرکت، به خصوص با استفاده از پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) موجود در اسنپدراگون 8 نسل 2 که گلکسی S23 اولترا از آن استفاده می‌کند، سرعت بهتری خواهد داشت.

ControlNet با شناخت عیوب و ساختارهای اولیه تصاویر، به ترسیم محیط اطراف کاربران می‌پردازد. اما سرعت و کیفیت خروجی ارائه شده توسط این مدل، احتمالاً عاملی است که توسعه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار شخص ثالث را به خود جلب می‌کند. قابلیت انجام محاسبات محلی نیز یک نکته قابل توجه دیگر در این مدل است.

ControlNet-1024x576.jpg.webp
-

همچنین، برای استفاده از ControlNet، لازم نیست یک تصویر کامل را ارائه دهید، بلکه این مدل قادر است با یک طراحی اولیه نامشخص یا یک پیام متنی نیز کار کند. در آزمایش خود، کوالکام یک طرح اتودی از یک بچه گربه را به مدل ControlNet ارائه کرد و موفق شد تا آن را به یک تصویر سورئالیستی از گربه تبدیل کند که هنوز به تصویر اصلی شباهت دارد. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که به دلیل پردازش محلی، تصاویر کاربران در فضای ابری بارگذاری نمی‌شوند و یا با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

هنوز مشخص نیست که ControlNet در چه پلتفرم‌هایی حضور خواهد داشت، اما با توجه به اینکه این مدل هوش مصنوعی اصلاً برای پردازنده‌های اسنپدراگون طراحی شده است، گوشی‌های گلکسی S24 اولترا یا حتی S25 اولترا از سامسونگ می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی برای بهره‌برداری از این مدل باشند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر