گوشی های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو رسما معرفی شدند

Untitled-1.jpg

ریلمی ساعتی پیش از دو موبایل جدید خود با نام‌های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو پرده برداشت. موبایل‌های جدید این شرکت نسبت به نسخه قبلی خود بهبودهایی در زمینه دوربین و باتری های بزرگ تر و شارژ سریع تر به خود دیده‌اند و در بخش طراحی نیز در پنل پشتی این دستگاه‌ها تفاوت‌ها و بهبودهایی را شاهد هستیم .

ریلمی 7 پرو

در این دستگاه به مانند ریلمی 6 پرو از پردازنده اسنپدراگون 720G استفاده شده است که در این بخش هیچ به‌روزرسانی نسبت به نسخه‌های قبلی مشاهده نمی‌کنیم. بزرگ‌ترین تغییر و آپدیت در این دستگاه قابلیت شارژ 65 واتی SuperDart است که بیشتر در سری X ریلمی شاهد آن بودیم. شرکت ریلمی ادعا کرده است که این باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با این شارژر فوق‌العاده فقط در 34 دقیقه به 100 درصد شارژ خواهید رسید.

نمایشگر استفاده شده در ریلمی 7 پرو اندازه 6.4 اینچی دارد که به نسبت نسخه قبلی یعنی ریلمی 6 پرو که سایز صفحه‌نمایش آن 6.6 بوده کوچک‌تر شده که باعث جمع و جور شدن این دستگاه در نسخه پایه شده است. رزولوشن این نمایشگر فول اچ دی پلاس است که با رفرش‌ریت 90 هرتزی ارائه خواهد شد. . ریلمی اعلام کرده که این تصمیم در پاسخ به فیدبک کاربرانش اتخاذ شده که نمایشگرهای اولد ۶۰ هرتزی را به پنل های LCD نود هرتزی ترجیح می دهند.

ریلمی-7-2-1.jpg
-

دیگر ویژه‌گی‌های این دستگاه نمایشگر همیشه روشن و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. اگر در خاطر داشته باشید ریلمی 6 پرو کلا دارای 6 سنسور دوربین بود که دو عدد از این دوربین‌ها به عنوان دوربین سلفی و در پنل جلویی جایگزاری شده بود و چهار سنسود دیگر در پشت دستگاه، اما در ریلمی 7 پرو کلا شاهد 5 سنسور دوربین هستیم که یکی از این لنز‌ها در پنل جلویی و با 32 مگاپیکسل کیفیت تصاویر گرفته شده را قطعا به نسبت نسخه قبلی ارتقا خواهد داد چرا که لنز دوربین سلفی ریلمی 6 پرو 16 مگاپیکسلی بود.

در پنل پشتی این دستگاه شاهد یک دوربین چهارگانه هستیم که شامل یک سنسور دو مگاپیکسلی عمق سنج، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید ، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در نهایت سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX682 قرار دارد.

ریلمی-7.jpg
-

اگر بخواهیم دیگر امکانات این موبایل را بگوییم باید به پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، کارت حافظه میکرو اس دی، NavIC و پشتیبانی از GPS با فرکانس دوگانه اشاره کنیم. این دستگاه ریلمی نیز به مانند 6 پرو به تکنولوژی دالبی اتمس مجهز است با این تفاوت که اینبار اسپیکرهای استریو نیز به بدنه آن اضافه شده اند. براساس گفته‌های شرکت ریلمی این موبایل در برابر آب مقاوم است و تست‌های TUV Rheinland's Smartphone Reliability Verification را پشت سر گذاشته است.

ریلمی 7 پرو قرار است با اندروید 10 راهی بازار شود و در رنگ های آبی و نقره ای آینه ای در بازار به فروش برسند؛ ریلمی برای این دستگاه دو کانفیگ در نظر گرفته:

  • ۶ گیگابایت رم/ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۷۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم/ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۰۰ دلار

ریلمی 7

برای این دستگاه ریلمی یک نمایشگر 6.5 اینچی فول اچ دی پلاس در نظر گرفته که با نرخ‌ رفرش‌ریت 90 هرتزی به بازار عرضه می‌شود، این موبایل اولین دستگاهی خواهد بود که قلب تپنده آن چیپست هلیو G95 خواهد بود.

در رابطه با منبع تامین انرژی این دستگاه باید بگوییم که ارتقا پیدا کرده و باتری این نسخه از 4300 میلی‌آمپر ساعتی به 5000 میلی‌آمپر افزایش داشته. ریلمی ادعا کرده که شارژر ۳۰ واتی دارت میتواند ظرف تنها ۶۵ دقیقه باتری این گوشی را به صورت صد درصدی شارژ کند.

ریلمی۸.jpg
-

در پنل پشتی این دستگاه نیز یک سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX682 قرار گرفته است که سایر سنسورهای دوربین این موبایل تغییری نداشته است؛ سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج دیگر لنز‌های همراه دوربین اصلی هستند، در بخش جلویی این موبایل نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را شاهد هستیم.

سایر مشخصات فنی این گوشی نیز پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، رابط کاربری ریلمی UI مبتنی بر اندروید 10، اسکنر اثر انگشت در بخش جانبی بدنه، کارت حافظه میکرو اس دی و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. این دستگاه نیز به مانند نسخه پرو در مقابل آب مقاوم است اما نتوانسته گواهی IP را بدست بیاورد. دستگاه در قالب دو مدل با رم ۶ یا ۸ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد.

ریلمی۷-۶.jpg
-

این دستگاه ریلمی نیز در دو کانفیگ با رنگ‌های سفید و آبی عرضه خواهد شد:

نسخه پایه: ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۰۵ دلار

نسخه ثانویه: ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۳۰ دلار

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر