واکنش وزیر ارتباطات به ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران: باید قوانین ما را رعایت کنند

vazir.JPG

وزیر ارتباطات در واکنش به احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای از سوی شرکت استارلینک برای ایرانی‌ها اعلام کرد طبق قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی ایران را رعایت کنند.

طی یکی دوسال اخیر بحث دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای بسیار داغ شده است. در جدیدترین ماجرا اما ایلان ماسک به طور رسمی خواستار معافیت از تحریم‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران شده است. درخواستی که با موافقت وزارت خزانه‌داری آمریکا مواجه شده تا ارسال برخی تجهیزات اینترنتی ماهواره‌ای این شرکت به ایران ممکن شود.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور» در حاشیه نشست امروز هیئت دولت به احتمال دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران واکنش نشان داده و اعلام کرد طبق قواعد بین‌المللی بایستی اپراتورهای ارائه دهنده این سرویس، قوانین کشورها را رعایت کنند. او در همین رابطه گفت:

«شورای عالی فضای مجازی برای اپراتورهایی که بخواهند به طور قانونی سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه دهند، قواعد و مقرراتی تنظیم کرده است. شرکت‌های خواهان مجوز نیز بایستی این موارد را در نظر بگیرند. براساس قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی کشورها را رعایت کنند.»

او همچنین بعید می‌داند استارلینک بتواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند چرا که سرویس‌شان کامل نیست.

این در حالی است که به گزارش ایسنا، زارع‌پور در سخنان امروز خود احتمال قطع مقطعی اینترنت بنا به شرایط امنیتی را رد نکرد. او در این باره گفت: «به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها در کشور وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود، ولی ما کاهشی در زمینه پهنای باند اینترنت انجام ندادیم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر