عیسی زارع‌پور: سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست

zarepor.JPG

عیسی زارع‌پور در میان اصحاب رسانه به آمار Speedtest اشاره کرد و و مدعی شد که از زمانی که به عنوان وزیر ارتباطات منصوب شده، سرعت اینترنت تلفن همراه حدود 15 درصد و سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 10 درصد افزایش یافته است. اما با این اوصاف وزیر ارتباطات گفته که سرعت فعلی اینترنت در شان مردم ایران نیست و باید افزایش جدی داشته باشد.

وزیر ارتباطات در گفت و گو با خانه ملت نسبت به انتقادات کاهش سرعت اینترنت پاسخ داده و در این زمینه مراجع جهانی و سایت‌های معتبر در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت را قابل رجوع و استناد دانسته و گفت:

«هر ماه این مراجع، سرعت اینترنت سیار و ثابت کشورها را اندازه‌گیری می‌کنند که بر اساس نتایج سایت "SpeedTest"، زمانی که بنده وزارت‌خانه را تحویل گرفتم سرعت اینترنت تلفن همراه 21.8 مگابیت بر ثانیه بوده است و الان با حدود 15 درصد افزایش به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 9 مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است.»

زارع‌پور در ادامه گفت که این اعداد رضایت بخش نیستند و گفت که سرعت اینترنت کشور در این مدت پس رفت نداشته و ما در ارتباطات ثابت رتبه 145 را در دنیا داریم. البته در شبکه سیار به میانگین جهانی نزدیک‌تر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سرعت‌های فعلی شایسته مردم ایران نیست، گفت: «به دلیل عقب ماندگی تاریخی این وضعیت ایجاد شده و حتما باید سرعت و کیفیت افزایش پیدا کند. یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پر سرعت و با کیفیت در سراسر کشور است.»

speedTest.jpg
-

اگرچه طبق آمارهای اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران با روندی نوسانی، طی چند ماه اخیر افزایش یافته است؛ اما آنچه که مردم از سرعت اینترنت تجربه کرده‌اند، دست کم بر اساس اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی به وضعیت اینترنت، حاکی از چیز دیگری است.

حتی در مقاطعی، برخی از مدیران شرکت‌های ارائه کننده اینترنت بحث کاهش سرعت را تایید کرده و آن را ناشی از عدم افزایش پهنای باند اینترنت کشور عنوان کرده بودند. وزیر ارتباطات نیز اسفند ماه 1400 از درخواست افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل خبر داده بود که این درخواست در شورای عالی فضای مجازی بررسی نشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر