استارلینک اعلام کرد که در 32 کشور جهان سرویس می‌دهد

starlink.JPG

از سال 2012 شاهد استفاده از پورت لایتنینگ برای ایفون‌ها هستیم. اما اخبار و شایعات جدیدی حاکی از این است که در آینده شاهد گوشی آیفونی با پورت USB به جای لایتنینگ خواهیم بود. امروز نیز نشریه بلومبرگ این خبر را تایید کرده و گفته کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش گوشی‌های آیفون با پورت USB-C هستند.

مارک گورمن که یکی از ناشران معتبر نشریه بلومبرگ است گفته که اپل این روزها درگیر آزمایش گوشی آیفو‌نی است که به جای پورت لایتنینگ به پورت USB-C مجهز شده است. او در ادامه گفته که در سال جاری این تغییر اعمال نخواهد شدو آیفون 14 با همان پورت لایتینگ راهی بازار خواهد شد و تا سال 2023 باید منتظر آیفون با پورت USB-C باید باشیم.

تحلیگر معروف و شناخته شده محصولات اپل یعنی مینگ چی کو نیز هفته گذشته اعلام کرد که سری آیفون 15 اپل به پورت USB-C مجهز خواهد شد. کو در گزارش خود با گورمن هم عقیده بود و ادعا داشت که احتمالا از سال 2023 شاهد چنین تغییری در تاریخ گوشی‌های آیفون خواهیم بود.

Starlink-provides-services-to-more-than-30-countries-1.jpg
-

در طول سال‌های گذشته این شایعه زیاد به گوش می‌رسید، اما با انتشار اخباری در مورد قانون جدید اتحادیه اروپا، اخبارهای دقیق‌تری از کمپانی اپل منتشر شد. در حال حاضر کوپرتینویی‌ها آیپد مینی، پرو و ایر را به این پورت مجهز کرده‌اند، اما آیفون‌ها همچنان از درگاه لایتنینگ بهره می‌برند.

گفته می‌شود که اتحادیه اروپا در حال کار روی قانونی است که اپل را مجبور به استفاده از فناوری USB-C در سری محصولات خود از جمله آیفو‌ن، آیپد و ایرپاد می‌کند. در صورت تصویب این قانون، تمام دستگاه‌هایی که در اروپا فروخته می‌شوند، باید به پورت USB-C مجهز شده باشند، بنابراین اپل نیز یا باید به طور کلی از این فناوری استفاده کند یا نسخه‌های ویژه‌ای از آیفو‌ن با پورت USB-C فقط برای بازار اروپا تولید کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر