مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی معرفی شد؛ چیپ M2 و قیمت ۱۳۰۰ دلاری

klj;j;.jpg

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳، رونمایی از مدل جدید مک‌بوک ایر با صفحه نمایش ۱۵ اینچی را انجام داد. اپل ادعا می‌کند که مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی، بهترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی جهان است و با طراحی جذاب، این محصول را به یک اولترابوک بسیار جذاب تبدیل کرده است. این دستگاه با استفاده از چیپ اختصاصی اپل M2 و صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی، تا ۱۸ ساعت شارژداری دارد.

رویداد WWDC سال ۲۰۲۳ با معرفی یک عضو جدید در خانواده محصولات اپل آغاز شد و نام آن مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی است. با وجود صفحه نمایش ۱۵ اینچی، ضخامت این دستگاه به ۱۱.۵ میلی‌متر می‌رسد تا همچنان وفادار عنوان "ایر" باشد. طراحی این لپ‌تاپ بسیار شبیه به مدل ۱۳ اینچی کنونی است و تنها کمی بزرگتر شده است. بنابراین، ناچ در بالای صفحه نمایش همچنان حضور دارد و در داخل آن نیز یک وب‌کم با کیفیت فول اچ‌دی قرار گرفته است که یکی از بهترین وب‌کم‌ها در دنیای لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود.

MacBookAir15-2023-05.jpg.webp
-

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی نیز از چیپ M2 استفاده می‌کند که حدود یک سال قبل معرفی شده است. با این حال، همچنان از نظر کارایی و مصرف انرژی، چیپ‌های اپل در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرند و مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی نیز با چیپ M2 قادر است با یک بار شارژ باتری تا ۱۸ ساعت در کنار شما باقی بماند. اپل ادعا می‌کند که این دستگاه حدود ۱۲ برابر سریع‌تر و قوی‌تر از مک‌بوک ایر با چیپ اینتل است. همچنین، اپل مدعی است که مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی در مقایسه با لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی رقبای خود، دو برابر قدرت پردازش، دو برابر روشنایی بیشتر و ۵۰ درصد شارژدهی بیشتری دارد. البته اپل همچنان ادعاهای رقابتی نمی‌کند و نمی‌توانیم این ادعا را تأیید یا تکذیب کنیم.

MacBookAir15-2023-04.jpg.webp
-

درگاه‌های ارتباطی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی، همانند سایر اولترابوک‌ها، بسیار محدود است. در لبه سمت راست دستگاه، فقط جک هدفون وجود دارد و در لبه سمت چپ نیز دو درگاه USB-C با قابلیت تاندربولت قرار داده شده است. شارژ دستگاه نیز از طریق درگاه جدید مگ‌سیف (MagSafe) انجام می‌شود.

MacBookAir15-2023-02.jpg.webp
-

مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی وارد بازار شده است با قیمت پایه ۱۳۰۰ دلار. همچنین، قیمت مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی نیز کاهش یافته و به ۱۲۰۰ دلار رسیده است. مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی به عنوان یک محصول مناسب برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که به دنبال نمایشگر بزرگتر هستند، اما نیازی به سایر امکانات مک‌بوک‌های حرفه‌ای ندارند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: apple

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر