وعده وزیر ارتباطات: تا شهریورماه 5G به ایران می‌آید

5g.jpg

وزیر ارتباطات از راه اندازی 5Gدر ایران از یک ماه آینده خبر داد و در شهریور ماه هم در 5 نقطه تاریخی تهران شاهد شبکه 5G خواهیم بود.

همانطور که می‌دانید مدتی است که تکنولوژی 5G در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و می‌بینیم که کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند، همه پرچمداران خود را به این تکنولوژی مجهز می‌کنند. با این وجود نقاط کمی در سراسر دنیا وجود دارد که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

در ایران هم از بهمن ماه سال 97 بود که اخباری درباره مطالعه بر 5G را می‌شنیدیم و حتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در پستی در اینستاگرام خود از عبارت پیش به سوی 5G استفاده کرد و به کاربران وعده داد که در سال 98 علاوه بر توسعه اینترنت اشیا، شاهد اینترنت 5G هم خواهیم بود.

اگرچه این وعده در سال 98 اجرایی نشد اما به نظر می‌رسد که حالا در سال 99 شاهد این تکنولوژی باشیم. درواقع سوالی درباره آخرین وضعیت نسل پنجم تلفن همراه در اینستاگرام از آذری جهرمی پرسیده شده بود و پاسخ وزیر ارتباطات به این سوال خودش وعده‌ای بود که انتظارش را داشتیم. وی در پاسخ به این سوال چنین توضیح داده بود:

فکر می‌کنم اولین سایت ۵G تا چهار هفته دیگر در ایران نصب شود. مطابق برنامه تا شهریورماه ۵ منطقه تاریخی تهران زیر پوشش نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌گیرد.

-

به عبارتی طبق این صحبت وزیر ارتباطات تا یک ماه آینده 5G به ایران راه می‌یابد و به مرور زمان و تا شهریور ماه، 5 منطقه تاریخی ایران را پوشش خواهد داد. از این رو ادامه این روند در طی ماه‌های بعدی دور از انتظار نیست.

ورود 5G به ایران پیشتر توسط معاون وزیر ارتباطات هم تایید شده بود. وی وعده داده بود که در سال 99 و به صورت محدود، 5G در ایران پیاده سازی خواهد شد. به گفته او این تکنولوژی در ابتدا تنها در برخی نقاط اقتصادی ایجاد شده و سپس با همکاری و سرمایه گذاری اپراتورها، شبکه 5G به مرور در کشور توسعه داده خواهد شد.

با این وجود آنچه در پاسخ وزیر ارتباطات می‌بینیم، قرار است در ابتدا 5G در نقاط تاریخی ایران مستقر شود نه نقاط اقتصادی! از این رو ممکن است که در اجرای این طرح تغییراتی رخ داده باشد.

اخبار مرتبط:

6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


7 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

DMOVIE

یک‌شنبه, 18 خرداد 1399

تا حالا شبکخ 4g ضعیف وناپایداره واکثر برای استفاده ازاینترنت اونو باید روی 3g قرار بدیم تا کار بده بعدن میخوان 5g رو بیارن داخل کشور که هیچ امکاناتی براش نیست واقعا مضحکه هردم ازاین باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد

پاسخ

حمید

یک‌شنبه, 18 خرداد 1399

بله دوست عزیز ما تو ایران عملا چیز به نام 4G نداریم و هرچی که هست فقط 3G هست و فقط بازی با اسمه شاید همراه اول و ایرانسل خوب باشند و سرعت مناسبی داشته باشند اما رایتل که عملا خودشون دارن میگن چیزی به نام 4G ندارن و تنها در بیرون از منزل و فقط با رومینگ ملی قابل دریافت هست.این اواخر هم رایتل به هیچ عنوان پاسخگو نیست

مهدی ق.

یک‌شنبه, 18 خرداد 1399

کجای ایران 3G قوی تر از 4G عمل میکنه حرف چرتی زدی کلا

Mohamad

یک‌شنبه, 18 خرداد 1399

خیلیم عاالی!
پس قراره تا چند ماه دیگه 4G واقعی را ببینیم:)

پاسخ

ناصر

یک‌شنبه, 18 خرداد 1399

سلام
ملاک فقط نصب تجهیزات 5G نیست چون برای اینکه یک 5G واقعی داشته باشیم باید پهنای باند قابل ملاحضه ای در اختیار داشته باشه الان همین 4G در سایر کشورها سرعتش از 50 مگ به بالا هست در ایران خیلی مناطق این سرعت زیر ده مگ هست الان شما 5G راه اندازی کنی وقتی سرعتش کم باشه چه فایده ای داره کشور کمبود پهنای باند داره این موضوع در زمان قرنطینه هم خودش را نشان داد

پاسخ

ساسان

دوشنبه, 19 خرداد 1399

کاملا درست عنوان کردید اصل مطلب رو

علی

دوشنبه, 19 خرداد 1399

اینترنت کشور افتضاح است مسئولان یک فکری به حالش کنن پول اینترنت سرعت بالا رو میدی ولی چیز دیگه تحویل میگیری

پاسخ

ثبت نظر