8 مدل از بهترین گوشی‌های تاشو در سال 2023

Untitled-1.jpg

گوشی‌های تاشو به دلیل استفاده از فناوری جدید، برای اکثر مردم جذابیت دارد اما به نظر شما خریدن یک گوشی با چند برابر قیمت فقط به دلیل تاشو بودن آن منطقی است؟ بهترین گوشی‌های این دسته کدامند؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین گوشی‌های تاشو که در سال 2023 ارزش خرید دارند را به شما معرفی کنیم.

گوشی‌های تاشو از زمان معرفی اولین مدل، پیشرفت‌های زیادی در پیش داشته‌اند. اولین گوشی تاشو به نام گلکسی فولد در سال 2019 توسط سامسونگ معرفی شد و از آن زمان به بعد، گوشی‌های تاشو پیشرفته‌تر شدند و به سمت نازک‌تر و مقاوم‌تر شدن پیش رفتند. هرچند که هنوز هم کارایی زیادی نسبت به قیمت بالای خود ندارند و برای اکثر مردم مقرون به صرفه نیستند، اما قیمت آن‌ها نسبت به اولین مدل گوشی تاشو یعنی گلکسی فولد به نسبت کاهش پیدا کرده است و با اضافه شدن شرکت‌های مختلف ساخت موبایل به این حوزه، دایره انتخاب شما روز به روز در حال گسترش است بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی تاشو یا عوض کردن مدل قبلی خود هستید، ما در ادامه چند برند و مدل محبوب را با هم بررسی می‌کنیم.

برای ارزیابی این مدل از گوشی‌ها، همانند بررسی دیگر تلفن‌های همراه عمل کردیم و فاکتورهایی مانند تداوم باتری (حداقل یک روز)، میزان روشنایی صفحه نمایش،کیفیت دوربین و نحوه عملکرد دستگاه را در نظر گرفتیم. در لیست زیر گوشی‌هایی قرار دارند که با موفقیت این موارد را پشت سر گذاشتند.

1- Samsung Galaxy Z Fold 5

21cd3670-587c-11ee-9ff7-85230856dca5.jpg
-

معروف‌ترین گزینه برای خرید گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Fold 5 است.

با وجود رقبای متعددی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، سری Galaxy Z Fold به عنوان اولین برند گوشی تاشو، ساخت این نوع موبایل را به خوبی دنبال می‌کند. آخرین سری منتشر شده Galaxy Z Fold با نام Z Fold 5، دارای لولایی با انعطاف بیشتر است که ابعاد گوشی را کاهش داده و باعث می‌شود گوشی هنگام بسته شدن کاملا تخت باشد. به لطف تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 که در این گوشی به کار رفته، عملکرد آن بهبود قابل توجه‌ای نسبت به مدل‌های قبلی خود پیدا کرده است.

باتری این گوشی نسبت به میزان روشنایی صفحه نمایش 1.750 نیت (واحد روشنایی صفحه نمایش) که ارائه می‌دهد،، عملکرد مناسبی دارد و با قابلیت جدید چند کاربردی و به‌روزرسانی‌های متداوم برای منو بار، این گوشی را برای کسانی که کارهای خود را با گوشی انجام می‌دهد و همچنین برای انجام کارهای روزمره، تبدیل به یک گوشی منحصر به فرد کرده است. این دستگاه همانند بعضی از رقبا از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند اما برای استفاده از قلم باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید و یکی از قلم‌های S-pen سامسونگ را خریداری کنید. تنها نکته منفی در رابطه با این گوشی، قیمت 1.800 دلاری آن است که نسبت به کارایی، بسیار هزینه بالایی دارد.

2- Google Pixel Fold

7fd49770-5879-11ee-a7f2-767949f5718b.jpg
-

دوربین بهتر و طراحی نازک‌تر نسبت به سامسونگ

مقام اول گوشی‌های تاشو به گوشی زد فولد سامسونگ رسید اما گوشی پیکسل فولد گوگل به سرعت در حال پیشرفت است و ممکن است به زودی جایگاه سامسونگ را از او بگیرد.

طراحی صفحه نمایش این گوشی، به صورت گسترده است؛ به این معنی که صفحه نمایش 5.8 اینچ این گوشی، حس کاربردی بهتری نسبت به صفحه نمایش 6.2 اینچ گوشیزد فولد 5 می‌دهد. همچنین پهنای اضافی که در طراحی این گوشی به کار رفته است باعث شده تا در حالت عمودی به راحتی باز شود. با توجه به اینکه Pixel Fold اولین گوشی تاشو شرکت گوگل است اما با طراحی 12.1 میلی متری، ضخامت کمتری نسبت به رقیب خود یعنی 5 Galaxy Z Fold با قطر 13.4 میلی متری دارد.

علاوه بر این دوربین گوشی Pixel Fold همراه با کیفیت بالاتر و زوم 5x توانست رقیب خود را در زمینه کیفیت دوربین شکست دهد.

این گوشی همانند گوشی تاشو گلکسی، دارای مجوز ضد آب IPX8 است که باعث می‌شود در ارتفاع 1.5 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه مقاومت نشان دهد.

این گوشی با قیمت 1.799 دلار به بازار عرضه شده است.

3- Samsung Galaxy Z Flip 5

cea98f90-5879-11ee-b732-7abd7a710751.jpg
-

بهترین طراحی گوشی تاشو در بازار

گوشی Galaxy Z Flip 5 دارای بهترین طراحی بین گوشی‌های تاشو است و صفحه نمایش بزرگ طراحی شده در حالت بسته، به شما این امکان را می‌دهد که بدون باز کردن گوشی قادر به انجام کارهای خود از طریق صفحه نمایش خارجی باشید.

استفاده از تراشه اسنپدارگون 8 نسل 2 و دوربین بهتر همراه با عمر باتری طولانی‌تر، باعث شده است تا این دستگاه تبدیل به گوشی مورد علاقه کاربران بین گوشی‌های تاشو شود. امسال شرکت سامسونگ با تغییر دادن مفصل این گوشی، باعث شده است تا علاوه بر نازک‌تر شدن دستگاه، فاصله بین دو صفحه هنگام بسته شدن گوشی نیز از بین برود.

شرکت سامسونگ در آخرین مدل منتشر شده از این گوشی، یک صفحه تاچ 3.4 اینج به عنوان صفحه نمایش بیرونی طراحی کرده است که شما می‌توانید با استفاده از آن تمام برنامه‌های موجود در گوشی را اجرا کنید و تمام کارهای خود را به راحتی و بدون نیاز به باز کردن گوشی انجام دهید. می‌توانید این قابلیت را در قسمت تنظیمات گوشی خود فعال کنید.

روشنایی و تعداد رنگ‌های موجود در این گوشی بهتر از رقبای خود است و شروع قیمت آن از 1.000 دلار شروع می‌شود که نسبت به دیگر گوشی سامسونگ یعنی Samsung Galaxy Z Fold 5 از قیمت کمتری برخوردار است.

4- +Motorola Razr

0ba60c70-587a-11ee-b94c-e937bb546147.jpg
-

قابلیت شخصی‌ سازی زیاد و نحوه استفاده آسان

گوشی +Razr یا Razr 40 Ultra ممکن است به اندازه Galaxy Z Flip 5 پیچیده و سطح بالا نباشد اما کمبود تکنولوژی خود را با شخصی سازی‌های زیادی که دارد جبران می‌کند. این دستگاه در سه رنگ به بازار عرضه شده است که بدنه پشت این گوشی دارای طراحی چرمی است. صفحه نمایش خارجی آن دارای برشی زیبا دور دوربین‌هایش است که با مدل‌های تاشو سامسونگ مقایسه می‌شود.

استفاده از این گوشی به دلیل رابط کاربری مناسب کمی آسان‌تر از بقیه رقبا است؛ همچنین برای کسانی که در اویل سال 2000 گوشی‌های موتورلا را خریداری و با آن‌ها خاطره دارند، گزینه جذابی اضافه کرده است تا کاربران بتوانند به کمک آن لانچر قدیمی و نوستالژی برند موتورلا به نام retro را در گوشی خود فعال کنند. در ویدیو زیر نحوه کارکردن و فعال سازی این ویژگی را می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت این گوشی در بازار 900 دلار است.

5- Moto Razr

43272f80-587a-11ee-9ae5-844acacd1c01.jpg
-

یک گزینه اقتصادی از برند موتورلا

این مدل گوشی از برند موتورلا که در سطح جهانی با نام Razr 40 شناخته می‌شود، همراه با قیمتی حدود 800 دلار، یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های تاشو موجود در بازار است که می‌توانید هم اکنون آن را تهیه کنید.

دستگاه Moto Razr اولین تلاش برندهای موبایل‌ سازی برای ساخت یک گوشی تاشو اقتصادی است. این گوشی که یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های تاشو در جهان است، همراه با طراحی صفحه نمایش خارجی 1.5 اینچ همراه با تراشه نه چندان قوی اسنپدراگون 7 نسل 1 و یک دوربین ضعیف به بازار عرضه شد؛ اما نکته مثبتی نیز برای این گوشی وجود دارد: صفحه نمایشی که در دیگر گوشی‌های تاشو گران قیمت وجود دارد، در این گوشی نیز به کار رفته است؛ تنها با این تفاوت که به دلیل پردازنده ضعیف، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش آن به جای Hz165 تنها 144Hz است.

همانند گوشی +Motorola Razr، این مدل نیز در تمام رنگ‌های عرضه شده دارای طراحی چرمی در بدنه پشت است.

6- Xiaomi Mix Fold 3

150823-Xiaomi-Mix-Fold-3.jpg
-

بهترین دستگاه با طراحی کتاب مانند

این گوشی تاشو از برند شیائومی، دارای آخرین ورژن از پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 همراه با 4 لنز برای دوربین (از جمله زوم 5X) و باتری 4.800 میلی آمپری است و بدنه آن در حالت بسته، 10.86 میلی متر و در حالت باز تنها 5.26 میلی متر قطر دارد که به طرز فوق‌العاده‌ای باریک محسوب می‌شود.

قابلیت انعطاف‌‌پذیری (خم شدن گوشی بدون آسیب دیدن) در این دستگاه 500.000 است که این مقدار تقریبا دو برابر Galaxy Z Fold 5 است. همچنین این دستگاه دارای یک شارژر وایرلس 50W و یک قاب محافظ برای هر دو حالت بسته و باز شده است. در قاب محافظی که همراه با گوشی عرضه می‌شود، یک پایه طراحی شده است تا بتوانید به راحتی به تماشای فیلم و دیگر کارهایی که نیاز است گوشی را در حالت عمودی انجام دهید، بپردازید.

قیمت این گوشی تقریبا 1.500 دلار است که یکی از بهترین گزینه‌های گوشی تاشو محسوب می‌شود.

7- Honor Magic V2

Bild_Honor_Magic_V2_6403_possibleheader87.jpg
-

نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو در جهان

یکی دیگر از بهترین کاندیدهای گوشی تاشو، Honor Magic V2 است. این گوشی با ضخامت 9.9 میلی‌ متری هنگام بسته بودن و 4.7 میلی متری هنگام باز بودن، توانست لقب نازک‌ترین گوشی در این دسته بندی را به دست بیاورد. وزن این دستگاه تنها 231 گرم است، به همین دلیل سبک‌ترین گوشی تاشو نیز محسوب می‌شود. نکته جالب ماجرا در این است که این گوشی به لطف باتری‌های سیلیکون-کربنی آنر، بزرگ‌ترین باتری، همراه با ظرفیت 5.000 میلی آمپری، را نیز داراست. همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری در این دستگاه 400.000 هست. تنها نکته جامانده از این گوشی، نداشتن شارژر بی سیم است. همچنین این دستگاه به دلیل تولید محدود، کمی قیمت بالایی، حدود 1.670 دلار دارد.

8- Oppo Find N3 Flip

Oppo-Find-N3-Flip-in-three-colors-1.jpg
-

کوچکترین گوشی تاشو

اگر یک گوشی تاشو کوچک همراه با سه دوربین اصلی مد نظرتان است، این مدل را انتخاب کنید. در حالی که دیگر مدل‌ها یک دوربین اصلی همراه با دوربین ultra-wide به شما می‌دهند، این گوشی دارای سه دوربین اصلی است. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسل است و در پشت گوشی سه دوربین 32 مگاپیکسل همراه با حالت پرتره 2X در کنار یک صفحه نمایش 3.26 اینج در پشت گوشی قرار دارد. در این گوشی یک دکمه فیزیکی Mute نیز تعبیه شده است. قابلیت انعطاف‌پذیری در این دستگاه عدد 600.000 هست که یکی از انعطاف‌پذیرترین ‌دستگاه‌های تاشو به شمار می‌رود. این دستگاه باتری 4.300 میلی آمپر دارد و متاسفانه همانند گوشی آنر، تکنولوژی شارژ بی‌سیم در این مدل به کار نرفته است.

این مدل، از لحاظ قیمت و کارایی برتری خاصی نسبت به دیگر رقبا ندارد و تنها اگر به طراحی این مدل گوشی علاقه دارید، می‌توانید آن را تهیه کنید.

این گوشی در سه رنگ سیاه، طلایی و صورتی همراه با قیمت حدودی 1.090 دلار عرضه شده است.

در این مقاله، برترین گوشی‌های تاشو که در سال 2023 عرضه و قابل فروش هستند را بررسی کردیم.

به نظر شما خرید یک گوشی تاشو چقدر ضروری و حیاتی است؟ آیا ساخت گوشی‌های تاشو می‌تواند دنیای موبایل را برای همیشه دگرگون کند یا پس از مدتی تبدیل به یک پروژه شکست خورده می‌شود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر