گلکسی زد فولد 5 یا پیکسل فولد؟

Untitled-1.jpg

در سال 2023 بهترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ عرضه شده است. گوشی‌هایی نظیر گلکسی S23 و S23+ و S23 ultra. این گوشی‌ها که از چیپ Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کنند عملکرد بسیار عالی دارند و ما موارد مشابهی را در گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 که از چیپ استفاده شده در خانواده S23 استفاده کرده‌اند نیز مشاهده کردیم.

همچنین سال 2023، سالی است که سامسونگ بالاخره در فضای گوشی‌های تاشو رقابت قابل قبولی دارد. گوگل در این سال اولین گوشی قابل انعطاف خود، پیکسل فولد، را منتشر کرد، و مقایسه‌های زیادی بین گوشی گوگل و گلکسی Z Fold 5 به دلیل قیمت‌های تقریبا مشابه این دو دستگاه انجام شده است.

هر دو گوشی پیکسل فولد و گلکسی Z Fold 5 مزایای خود را دارند. گوشی گوگل صفحه نمایش بزرگ‌تر به همراه حاشیه کمتری دارد و مشخصات دوربین بهتری را ارائه می‌دهد، و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. از طرفی Z Fold 5 در دیگر زمینه‌ها پیشتاز است؛ نرم‌افزارهای مربوط به سامسونگ با صفحه نمایش تاشو بهتر ارتباط برقرار میکنند و همچنین چیپست بهتری در این گوشی به کار رفته است.

پیکسل فولد 7 و پیکسل 7 پرو از تراشه Tensor G2 استفاده می‌کند که البته به اندازه Snapdragon 8 Gen 2 (تراشه کار شده در زد فولد سامسونگ) کارآمد و قدرتمند نمی‌باشد. و یک آزمایش عملکرد مقایسه‌ای که توسط کانال YouTube PhoneBuff (ویدئوی مرتبط را ببینید) انجام شده نشان می‌دهد که زمانی که چندین کار مختلف به سرعت پشت سر هم انجام می‌شود، گلکسی Z Fold 5 بسیار کارآمدتر از پیکسل فولد عمل می‌کند.

در ویدیو زیر مقایسه این دو گوشی را تماشا کنید:

این آزمایش شامل باز کردن چندین برنامه پشت سر هم و انجام وظایفی مانند ویرایش ویدئو و باز کردن صفحات اکسل بود و گلکسی Z Fold 5 اغلب کارها را قبل از پیکسل فولد انجام می‌دهد. این گوشی به ویژه در ویرایش ویدئو و بارگذاری بازی‌ها سریع‌تر عمل می‌کند، که احتمالاً به دلیل استفاده از حافظه UFS 4.0 توسط سامسونگ است در حالی که گوگل به استاندارد قدیمی‌تر و کندتر UFS 3.1 وفادار مانده است.

پیکسل فولد به عملکرد مناسبی دارد و بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد، اما نمی‌توان انکار کرد که گلکسی Z Fold 5 بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال بهترین عملکرد و هزینه 1799 دلار برای یک گوشی هوشمند هستند. تراشه Tensor G2 از گوگل به سادگی نمی‌تواند در یک گوشی با این هزینه قرار گیرد و ما تنها امیدواریم که گوگل با گوشی قابل انعطاف بعدی به طرفداران پیکسل انتخاب بهتری را ارائه دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر