پیکسل فولد، اولین گوشی تاشوی گوگل، با قیمت 1799 دلار معرفی شد

dfhydthtd.jpg

گوگل بعد از مدت‌ها انتظار و شایعه، از اولین گوشی تاشوی خود که "پیکسل فولد" نام دارد، پرده برداشت. پیش‌فروش این گوشی تاشوی گوگل، که قیمتی برابر 1799 دلار دارد، امروز شروع شده است و هدف از آن رقابت با گلکسی زد فولد 4 سامسونگ در زمان عرضه در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) است. در متن زیر، به بررسی ویژگی‌های این دستگاه می‌پردازیم، که می‌توانید آن‌ها را در جدول انتهای مطلب نیز بصورت خلاصه ببینیم..

پیکسل فولد با وجود اینکه کمی گران‌تر از چیزی است که در گزارش‌های قبلی انتظار می‌رفت، از نظر مشخصات فنی تقریباً با آنچه انتظار می‌رفت برابر است. این گوشی دارای نمایشگر خارجی 5.8 اینچی و نمایشگر داخلی 7.6 اینچی است. هر دو نمایشگر این گوشی از پنل OLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR برخوردار هستند، با این تفاوت که نمایشگر خارجی کمی روشن‌تر است (1550 نیت در مقابل 1450 نیت).

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های تاشو و خط تای وسط نمایشگر آن‌هاست و درباره پیکسل فولد ادعا شده که این دستگاه نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی زد فولد 4 سامسونگ، چین‌وچروک بسیار کمتری دارد. لولای دستگاه نیز از فولاد ضد‌زنگ ساخته شده است و گوگل ادعا کرده که می‌توان آن را 200 هزار بار باز و بسته کرد.

Pixel-Fold-1-1024x576.jpg.webp
-

پیکسل فولد از لحاظ مشخصات داخلی نیز جای توجه دارد. این گوشی از پردازنده Tensor 2 که در پیکسل 7 و 6 پرو (و همچنین پیکسل 7A و تبلت پیکسل که امروز معرفی شدند) استفاده شده، همراه با 12 گیگابایت حافظه رم، بهره می‌برد. حجم ذخیره‌سازی این دستگاه شامل گزینه‌های 256 یا 512 گیگابایت است، با این حال، امکان افزایش این حجم وجود ندارد.

گوگل بیان کرده است که باتری تقریباً 4800 میلی‌آمپرساعتی دو سلولی پیکسل فولد عمر باتری بیش از 24 ساعت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه با سرعت شارژ سیمی 30 وات قابل شارژ است و از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در جعبه دستگاه هیچ شارژری موجود نیست.

Pixel-Fold-Hinge-1024x683.jpg.webp
-

در کل، گوشی تاشوی گوگل پنج دوربین دارد. دو دوربین 8.3 مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارند که یکی برای گرفتن سلفی در بیرون دستگاه و دیگری در بالای نمایشگر داخلی برای تماس‌های ویدیویی طراحی شده است. سه دوربین دیگر روی پنل پشتی دستگاه قرار دارند که عبارتند از: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با تثبیت اپتیکال، دوربین فوق‌عریض 10.8 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر