هوش مصنوعی باعث افزایش ۳۲۹ میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا از ابتدای ۲۰۲۳ شد

ghg.JPG

طی چهار سال گذشته، ارزش بازار انویدیا با رشد زیادی مواجه بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون، بیشتر از 94 درصد افزایش یافته است. این رشد احتمالاً به دلیل استفاده از هوش مصنوعی است. از آنجایی که هوش مصنوعی به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد، تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند انویدیا برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شوند.

به‌طور خاص، ChatGPT برای کار کردن به 30 هزار پردازنده گرافیکی انویدیا A100 نیاز دارد و به همین دلیل، انویدیا فقط می‌تواند حداکثر 300 میلیون دلار درآمد از ChatGPT کسب کند. از زمانی که شرکت OpenAI ChatGPT را معرفی کرده است، این سیستم در کانون توجه قرار گرفته است.

NVIDIA-AI.jpg.webp
-

با وجود این ارقام، شاید افزایش ارزش سهام انویدیا جای تعجب نداشته باشد. ارزش کل این شرکت در 19 آوریل سال 2023 تقریباً 690 میلیون دلار بود و فقط در سال جاری، ارزش بازار انویدیا 329 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بهبود سهام انویدیا همزمان با رشد هوش مصنوعی

از طرفی دیگر، سهام انویدیا در نوامبر 2021 به 329.86 دلار رسید. در اکتبر 2022 به 112.27 دلار کاهش پیدا کرد سپس تا پایان سال با اندک افزایش به 146.12 دلار صعود کرد. اکنون، تا حدی به لطف افزایش علاقه به هوش مصنوعی، سهام انویدیا به 270.64 دلار رسیده است.

البته فقط هوش ‌مصنوعی باعث افزایش تقاضا برای تراشه‌های انویدیا نشده است. پردازنده‌های گرافیکی این شرکت، مانند سری RTX 40، در بین گیمرها و سازندگان محبوبیت زیادی دارد. اما این تصور منطقی وجود دارد که افزایش ناگهانی ارزش انویدیا، حداقل تا حدود زیادی به دلیل هوش مصنوعی بوده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: windowscentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر