مدیرعامل سابق گوگل: هوش مصنوعی بهره‌وری افراد را دو برابر می‌کند

google.jpg

اریک اشمیت، سابق مدیرعامل گوگل، در گفتگوهای اخیر خود به پتانسیل بالای هوش مصنوعی اشاره کرد و بیان کرد که این فناوری می‌تواند بهره‌وری افراد را دو برابر کند. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که هوش مصنوعی ممکن است برخی از مشاغل را جایگزین نماید.

براساس گزارش جدید، اریک اشمیت در اجلاس FII میامی آمریکا درباره جنبه‌های مختلف هوش مصنوعی سخن گفت. به اعتقاد وی، این فناوری می‌تواند بهره‌وری افراد را تا دو برابر افزایش دهد. همچنین اشمیت بیان کرد که هوش مصنوعی ممکن است در زمینه‌های حقوقی و برنامه‌نویسی جایگزین برخی مشاغل شود؛ حتی ممکن است به‌زودی جایگزین استادان دانشگاه و مدیران نیز شود.

در حال حاضر، اتوماسیون مشاغل به‌علت پیشرفت هوش مصنوعی در حال رونق است. به‌طوری‌که مدل‌های زبانی بزرگ می‌توانند بخشی از فعالیت‌های مشاغل را انجام دهند. برای مثال، در زمینه حقوقی، هوش مصنوعی می‌تواند در خلاصه‌سازی مدارک کمک کند، و در زمینه برنامه‌نویسی، کاربران ماهر همچنان شغل خود را ادامه می‌دهند، اما افرادی که به‌طور عمومی فرآیندهای ساده کدنویسی را انجام می‌دهند، ممکن است به هوش مصنوعی واگذار شوند. به طور کلی، با کمک هوش مصنوعی، بهره‌وری افراد ماهر افزایش می‌یابد.

AI-AND-HUMAN

اشمیت معتقد است که بدترین تأثیرات اتوماسیون احتمالاً بر روی مشاغلی خواهد بود که در میانه رده‌های درآمدی قرار دارند. وی اظهار کرده است: "از نظر تاریخی، اتوماسیون تمایل دارد که مشاغل خطرناک‌تر و کم‌درآمدتر را جایگزین کند." از نظر اشمیت، حتی شغل‌های استادان دانشگاه و مدیران هم در آینده ممکن است به هوش مصنوعی واگذار شوند.

بعضی از مخالفان این دیدگاه اظهار می‌کنند که هوش مصنوعی قادر نیست تا تجربیات انسانی را به‌خوبی شبیه‌سازی کند؛ اما به نظر اشمیت، این فناوری از رفتارهای انسانی یاد می‌گیرد و آن‌ها را بازتولید می‌کند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: marketwatch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر