گوگل به‌خاطر تبعیض جنسیتی باید 1 میلیون دلار به مدیر خود غرامت بپردازد

google.jpg

گوگل در یک پرونده جدید به تبعیض جنسیتی محکوم شده و اکنون مجبور است 1.1 میلیون دلار جریمه به «اولکو رو»، مدیر Google Cloud که شکایت کرده است، پرداخت کند. اولکو رو در شکایت خود ادعا کرده که گوگل به کارمندان مرد کم‌تجربه‌تر حقوق بیشتری پرداخت می‌کند و سپس از ترفیع او به عنوان مدیر عامل منصرف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اولکو پیش از آغاز محاکمه اعلام کرده بود که در زمان حضور در گوگل تحت تأثیر مشکلات و رفتار ناعادلانه قرار گرفته و این مشکلات به جنسیت او منتسب بوده‌اند. به نظر می‌آید گوگل حتی به درخواست او برای ترفیع به مقام معاون مدیرعامل پاسخ منفی داد تا یک کارمند مرد بدون نیاز به درخواست خاص مسئولیت معاونی را برعهده گیرد. حتی بعد از ارائه شکایت، گوگل به ترفیع شغلی دیگر او نیز انصراف داد.

موضوع تبعیض جنسیتی در گوگل مسئله‌ای نه‌چندان جدید است. «کارا گرین»، وکیل اولکو، در یک ایمیل به The Verge توضیح داده که «حکم صادر شده نه تنها ادعاهای خانم رو درباره بدرفتاری گوگل را تأیید می‌کند»، بلکه این پیام را نیز دربرمی‌گیرد که «تبعیض و انتقام در محیط کار قابل تحمل نیست».

Google-Ulku-Rowe

بنابراین گرین و رو از افرادی هستند که در ادامه راه اعتراض هزاران کارمند گوگل هستند که در سال 2018 اخراج شدند و به دنبال اصلاحات در این شرکت عمده فعالیت‌ها می‌کنند. در همان سال، تحقیقات نیویورک تایمز نشان داد که گوگل به یکی از بنیان‌گذاران سیستم عامل اندروید 90 میلیون دلار داده بود، در حالی که او در معرض اتهامات تجاوز جنسی بود و از گوگل جدا شد.

این اتفاق باعث شد که بیش از 20 هزار کارمند و پیمانکار اعتراض کنند. به گزارش بلومبرگ، شکایت Rowe اولین مورد تبعیض جنسیتی است که گوگل پس از اعتراضات سال 2018 با آن مواجه شده است. در همان زمان، گوگل به اتهامات تبعیض علیه زنان باردار مشغول به کار در شرکت نیز متهم شده بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberglaw

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر