نتیجه تست دوربین DxOMark گوشی گوگل پیکسل 8 پرو فاش شد

apple.jpg

از زمان معرفی سری گوشی‌های پیکسل 6، گوگل به تعقیب مدل‌های برتر به‌منظور رقابت با آیفون‌های اپل می‌پرداخت. امسال نیز این تلاش ادامه دارد؛ با معرفی سری گوشی‌های پیکسل 8، گوگل توانسته است از بهترین نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند بهره‌برداری نماید و در عین حال با عملکرد صوتی آیفون 15 پرو مکس همگامی داشته باشد.

به‌تازگی، نتایج تست دوربین گوگل پیکسل 8 پرو از سوی DxOMark منتشر شده است.

در امتیازات تست دوربین DxOMark، گوگل پیکسل 8 پرو با امتیاز 153 به‌تنهایی به نزدیکی آیفون 15 پرو مکس با امتیاز 154 رسیده و در رده‌بندی دوربین‌ها به جایگاه دومی قرار گرفته است. در حال حاضر، هواوی پی 60 پرو با امتیاز 156 رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

بر اساس نتایج DxOMark، سیستم دوربین گوگل پیکسل 8 پرو دارای نقاط قوت بسیاری است. این گوشی به‌خوبی توانسته است تصاویر و ویدئوها را با کیفیت مناسب در شرایط نوری مختلف از روشنایی تا تاریکی ضبط کند و رنگ‌ها به درستی بازتاب داده شوند. توانایی دقیق در نمایش رنگ پوست افراد در تمام شرایط نوری به‌عنوان یک نقطه‌ی مثبت مورد تأیید قرار گرفته است. این دوربین با سرعت و دقت فوکوس بر روی سوژه و در نتیجه دارای نوردهی مناسب برای تصاویر و ویدئوها می‌باشد. در زوم نزدیک نیز، توانایی در ثبت جزئیات بسیار زیادی دارد.

result.webp

ویدئوهای ضبط شده توسط این گوشی در اکثر شرایط نوری به نظر ثابت می‌آیند و دوربین جلو نیز توانایی ضبط عکس‌های نزدیک با رنگ‌های دقیق و بافت بهبودیافته را دارد. صفحه‌نمایش گوشی در هر شرایطی به راحتی قابل خواندن می‌باشد و رنگ‌ها به خوبی نمایان می‌شوند. علاوه بر این، سیستم دوربین با عملکرد عالی در تصویربرداری HDR ویدئوها به نمایش گذاشته است و ایجاد کنتراست و روشنایی مناسبی را در ویدئوها ارائه می‌دهد. کنترل‌های لمسی گوشی در زمان مرور سریع وب به خوبی عمل می‌کنند و بلندگوهای داخلی نیز صدای با کیفیتی تولید می‌کنند که بهبود نسبت به تلفن‌های قدیمی داشته‌اند. صداهای ضبط شده طبیعی به نظر می‌آیند و بهبود در ضبط اجرای زنده نیز قابل توجه می‌باشد.

در انتها، لازم به ذکر است که سیستم دوربین گوگل پیکسل 8 پرو نیز نقاط ضعف خاصی دارد. گاهی اوقات نمی‌تواند جزئیات بسیار دقیقی را در تصاویر ثبت کند و در برخی موارد، بافت‌ها را در تصاویر از دست می‌دهد. همچنین در برخی شرایط، افکت تاری پس‌زمینه به خوبی عمل نمی‌کند و ممکن است خطاهایی در تصاویر ایجاد شود. در شرایط نور کم، ویدئوها ممکن است دارای نویز گاوسی باشند و اختلافاتی در وضوح بین فریم‌های مختلف ویدئوها ظاهر شوند. توانایی در زوم‌کردن بر روی صدا نیز در این دوربین محدود است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر