منتظر گوشی پیکسل ارزان قیمت نباشید

Untitled-1.jpg

گوشی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو عرضه شد و ممکن است Pixel 8a نیز در سال آینده منتشر شود؛ اما چقدر احتمال وجود دارد که این نسخه، یک گوشی پیکسل اقتصادی باشد؟ به نظر احتمال آن بسیار کم است.

بنابر گزارشات اعلام شده، این شرکت هیچ نقشه‌ای راجع به ساخت یک گوشی ارزان قیمت برند پیکسل ندارد زیرا باید تغییرات زیادی در گوشی‌های خود انجام دهند اما ترجیح آنها ساخت یک گوشی باکیفیت برای افرادی خاص است.

زمانی که گوشی پیکسل 7a با قیمت 499 دلار عرضه شد، می‌توانستید یک گوشی هم رده با قیمت بسیار پایین‌تر از برندهای دیگر خریداری کنید و این قیمت بالا، یک شکست برای گوشی‌های گوگل محسوب شد؛ اما این شرکت همچنان تصمیم گرفت تا این سیاست را در گوشی‌های بعدی خود یعنی خانواده پیکسل 8 نیز ادامه دهد.

در واقع یک افزایش قیمت زیادی بین گوشی‌های سری 7 و سری 8 پیکسل وجود دارد که البته مشخصات داخلی و دوربین و هفت سال پشتیبانی به‌روزرسانی به این دستگاه اضافه شده است. گوشی جدید پیکسل 8 که در مراسم Made By Google رونمایی شد، قابلیت‌های جدید این دستگاه از جمله قابلیت هوش مصنوعی برای تغییر عکس‌ها را به کاربران معرفی کرد. قابلیتی که می‌تواند یک پیشرفت بزرگ در زمینه عکاسی و فیلمبرداری به حساب بیاید.

pixel-8-and-pixel-8-pro-hero-pic-2.jpg
گوشی پیکسل 8 -

برای شرکت گوگل، دست کشیدن از این ویژگی‌ها و کاهش قیمت گوشی‌های همراه، معنایی ندارد و این شرکت ترجیح می‌دهد تا به جای ساخت گوشی‌های ارزان قیمت، به سمت ساخت پیشرفته‌ترین گوشی‌ها برود.

البته این شرکت در عرضه سری a گوشی‌های پیکسل خود، تعادل خوبی برقرار می‌کند؛ به عنوان مثال گوشی pixel 7 دارای قیمت 599 دلار و pixel 7a قیمت 499 دلار است؛ اما همانند پیکسل 7 از تراشه Tensor G2 استفاده می‌کند. باید دید که قیمت pixel 8a نسبت به پیکسل 8 که با قیمت 699 دلار عرضه شد، چقدر تفاوت خواهد داشت و کدام یک از ویژگی‌های گوشی اصلی در آن به کار رفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر