!دفتر جدید آمازون: دی کوپل، زندانی که تعطیل شده است

amazon office.jpg

در سال 2022، خدمات وب آمازون یک فضای اداری جدید را در شهر هارلم هلند ایجاد کرد، اما یک ویژگی نادر و جالب مرتبط با این اتفاق در هفته‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد: دفتر آمازون درون یک زندان تعطیل‌شده واقع شده است.

زندان دی کوپل یا "زندان گنبد هارلم" در سال 1901 تأسیس شد و در سال 2016 تعطیل شد. پس از بسته‌شدن، این ساختمان به‌صورت موقت به‌عنوان پناهگاهی برای مهاجران سوری که به دنبال پناهندگی بودند، مورد استفاده قرار گرفت.

آمازون از فضایی در طبقه سوم دی کوپل استفاده می‌کند، جایی که سلول‌های زندان به فضاهای اداری تبدیل شده‌اند و میزهای عمومی برای افراد در دسترس قرار گرفته‌اند. یکی از کارمندان آمازون ویدیویی از بازدید از این دفتر را در تیک‌تاک به اشتراک گذاشته و این ویدیو در روز جمعه مجدداً در X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) منتشر شده است.

ویدیو نشان‌دهنده چند سلول سابق زندان است که نشان AWS (آمازون وب‌سرویس) درست بالای شماره سلول‌ها نصب شده است. این سلول‌ها که حالا با مبلمان اداری و صندلی تجهیز شده‌اند، به اتاق جلسه تبدیل شده‌اند.

دفتر جدید آمازون

ساختمان زندان دی کوپل یک ساختمان گنبدی است که چندین طبقه از سلول‌های رو به فضای مرکزی را شامل می‌شود. این ساختمان به شدت به زندان‌های با معماری پانوپتیکون یا سراسربین شباهت دارد. این طراحی باعث می‌شود زندانیان ندانند آیا تحت نظر هستند یا خیر. با این حال، باید توجه داشت که بر خلاف یک پانوپتیکون واقعی، برج دیده‌بانی دی کوپل در کنار گنبد واقع شده است نه در مرکز آن.

در حال حاضر، دفتر جدید آمازون به عنوان میزبان شرکت‌های بانکی و سرمایه‌گذاری از جمله Rabobank، ROM InWest و BCNL (همچنین به عنوان Blockchain Netherlands شناخته می‌شود) عمل می‌کند. بخش‌های دیگر ساختمان شامل یک کافه، فضاهای تورهای راهنما و مکان‌های مطالعه برای دانش‌آموزان هستند.

والری والندوک، مدیر عملیات Cupola XS، اعلام کرده است که در زندان سابق دی کوپل رویدادهای متنوعی برگزار می‌شود، از جمله ایجاد یک پردیس فناوری با مشارکت کارآفرینان و دانشجویان و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مانند تماشای فیلم در زیرزمین یا شرکت در اجراهای ارکستر در روز یکشنبه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر