به نظر می‌رسد که آمازون در حال توسعه یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای قسمت جستجوی خود است.

الناعنعاهن.jpg

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بنظر می‌رسد که آمازون در حال توسعه یک تجربه گفتگوی جدید و تعاملی برای قسمت جستجوی خود است تا به کاربران اجازه بدهد، پاسخ به سوالات خود در مورد محصولات را پیدا کنند، آنها را با هم مقایسه کنند و پیشنهادات شخصی ساخته شده را دریافت کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، آمازون در یک اطلاعیه شغلی جدید خود ذکر کرده است:

«همانند اینکه مرورگر Mosaic سه دهه پیش تعامل با اینترنت را آسان کرد، این تجدید نظر در جستجو یک تحولی خواهد بود که فقط یکبار در هر نسل رخ می‌دهد.»

آمازون در حال تلاش برای توسعه یک چت‌بات است و این امر از چندین جهت قابل فهم است. وقتی کاربران به دنبال خرید چیزی با مشخصات خاص هستند، داشتن یک چت‌بات می‌تواند نقطه شروع مناسب و کارآمدی باشد. از طرف دیگر، شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل، تجربیات خود را بر پایه هوش مصنوعی برای جستجو در طی چند سال گذشته معرفی کرده‌اند و آمازون قطعاً نمی‌خواهد در این زمینه جایگاه خود را از دست بدهد. پس نتیجه‌گیری که می‌توان از این موضوع کشید این است که ایجاد یک چت‌بات توسط آمازون منطقی به نظر می‌رسد.

۷۰۹-1024x684.jpg.webp
-

اما هنوز مشخص نیست که این تجربه نوآورانه کی منتشر خواهد شد یا چگونه خواهد عمل کرد. در زمانی که سایت ورج به دنبال جزئیات بیشتری درباره این چت‌بات بود، سخنگوی آمازون، کری برتولینو، به طور ساده اعلام کرد:

«ما به طور چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی در کلیه جنبه‌های کسب‌و‌کار خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

همچنین، اخیراً اسنادی محرمانه از آمازون به دست آمده که به توسعه یک ربات هوش مصنوعی جدید با کدنام «برنهام» (Burnham) اشاره دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این ربات به عنوان یک دستیار عمل می‌کند و کاربران را در انجام برخی وظایف خانگی مانند پیدا کردن اشیای گم‌شده یا برقراری تماس‌های اضطراری کمک می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر