بزودی بزرگترین مزرعه خورشیدی آمازون احداث خواهد شد

Untitled-1.JPG

آمازون همزمان با روز زمین اعلام کرد که در 37 پروژه جدید تولید انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت اعلام کرده قصد دارد تا ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر را تا 30 درصد افزایش دهد. این یعنی این شرکت قرار است با این رویکرد تولید انرژی از منابع پاک را از 12.2 گیگاوات به 15.7 گیگاوات برسد.

کمپانی آمازون سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش انرژی تجدیدپذیر داشته و حالا می‌خواهد بزرگ‌ترین منابع خورشیدی و بادی تولید انرژی خود را به‌زودی افتتاح کند.

آمازون گفته که این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد تا سال 2025، انرژی تمام فعالیت‌های این مجموعه از طریق منابع جدید انرژی تأمین خواهد شد. آخرین پروژه تامین انرژی تجدید پذیر این شرکت در کشورهای کانادا، آمریکا، هند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، ژاپن و امارات متحده عربی ساخته شده است. البته بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی بزرگ 500 مگاواتی نیز در تگزاس نیز متعلق به آمازون است.

Amazon-renewable-energy-projects-2.jpg
-

در سال‌های گذشته منابع تجدیدپذیر تحت توجه شرکت‌های بزرگ بوده و همین موضوعات باعث شده که سرمایه‌‌گذاری‌های عظیم در این بخش انجام شود.

آمازون تاکنون روی 310 پروژه مشابه در 19 کشور مختلف سرمایه‌گذاری کرده که واقعا تحسین‌برانگیز است. اگر این پروژه‌ها به طور کامل تکمیل شود، می‌توانند برق 3.9 میلیون خانه را تأمین کنند. به لطف این پروژه‌ها، انرژی زیادی تولید خواهد شد و همچنین هر سال از آزاد شدن 17.3 میلیون تن کربن جلوگیری می‌شود.

آمازون خیلی زودتر از برنامه‌های پیشین خود در حال نزدیک شدن به اهدافش است و این خبر خوبی محسوب می‌شود. به همین ترتیب آمازون در نظر دارد تا میزان کربن تولید شده از فعالیت‌های خود را تا سال 2030 به صفر برساند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: aboutamazon

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر