یاسمن مقبلی به عنوان فرمانده سفر به ایستگاه فضایی ناسا انتخاب شد

nasa.jpg

ناسا اعلام کرد که دو فضانورد را برای پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماموریت کرو-7 اسپیس ایکس انتخاب کرده است. نفر اول «آندریاس موگنسن» است که از سازمان فضایی اروپا در این سفر خواهد بود و «یاسمن مقبلی» نیز از ناسا این وظیفه مهم را بر عهده خواهند داشت. به ترتیب‌ نام‌های یاد شده یکی به عنوان خلبان و ذیگری به عنوان فرمانده، این ماموریت را به سرانجام خواهند رساند.

وبسایت ناسا بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته که ماموریت کرو-7 احتمالا زودتر از سال 2023 از مرکز فضایی «کندی» در ایالت فلوریدا اتفاق نخواهد افتاد. در ادامه گفته شد که مقبلی به عنوان فرمانده، موگنسن و دو سرنشین دیگر را سوار بر موشک فالکون 9 اسپیس ایکس راهی ایستگاه می‌کند.

یاسمن مقبلی کیست؟

این سفر فضایی اولین پرواز مقبلی خواهد بود که از سال 2017 رسما به عنوان یکی از فضانوردان ناسا معرفی شد. مقبلی پدر و مادر ایرانی دارد اما در کشور المان به دنیا آمده و در نیویورک بزرگ شده است. او در بخش تحصیلات خود در سطح کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) سپری کرده و مدرک کارشناسی ارشد را از مدرسه عالی نیروی دریایی کالیفرنیا به دست آورده است.

مقبلی به عنوان خلبان AH-1W Super Cobra و خلبان نیروی دریایی بیش از 150 ماموریت در طی 2000 ساعت با بیش از 25 هواپیما انجام داده است. او در حال حاضر دو فرزند دارد.

mogensen_and_moghbeli_1x1_final.jpg
-

موگسن که وظیفه خلبانی را بر عهده دارد، دومین پرواز فضایی خود را پشت سر خواهد گذاشت. او اولین بار در سال 2015 به عنوان مهندس پرواز در یک ماموریت 10 روزه به این ایستگاه رفت. موگنسن زاده کشور دانمارک است و در سال 2015 به اولین دانمارکی تاریخ تبدیل شد که به فضا رفته است. او در حال حاضر به عنوان رابط فضانوردان اروپایی در مرکز فضایی جانسون ناسا کار می‌کند.

فضانوردان حالا بیش از 21 سال است که در ایستگاه فضایی بین‌المللی کار و زندگی می‌کنند. تاکنون 253 نفر از 19 کشور به این ایستگاه رفته‌اند و بیش از 3000 تحقیق را انجام داده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nasa

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر