اپلیکیشن اسپیس ایکس برای آغاز تست عمومی اینترنت ماهواره استارلینک عرضه شد

ماهواره استارلینگ.jpg

اسپیس ایکس با هدف ارائه‌ی اینترنت جهانی سریع، پایدار و با تاخیر کم، فعالیت دارد و حالا قرار است که به زودی شاهد آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باشیم که البته به صورت ماهانه 99 دلار هزینه دارد.

کمپانی اسپیس ایکس که قصد دارد سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در برای همه‌ی کاربران سراسر جهان ارائه دهد، حالا برخی از کاربران را به شرکت در آزمایش استارلینک دعوت کرده است.

درواقع حالا کمپانی SpaceX برای این سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، اپلیکیشن رسمی خود را در دو پلتفرم اندروید و iOS ارائه کرده است که این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا ارتباط اینترنتی خود را به راحتی مدیریت کنند. البته برای استفاده از این برنامه بایستی به صورت رسمی به عنوان یکی از اعضای برنامه‌ی بتای این سازمان شوید. بنا به ایمیلی که اسپیس ایکس برای تسترهای بالقوه این سرویس ارسال کرده است، در آینده نزدیک شاهد عرضه‌ی عمومی این سرویس خواهیم بود.

در اپلیکیشن استارلینک راهنمایی‌هایی درباره نحوه‌ی نصب دیش رسیور استارلینگ، وضعیت ارتباط (شامل کیفیت و قدرت سیگنال)، لیست دستگاه‌هایی که به شبکه‌ی شما متصل هستند و همچنین ابزاری برای تست سرعت اینترنت، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

starlink-spacex-app.jpg
-

تست بتای عمومی ماهواره استارلینک که Better Than Nothing Beta Program نام گذاری شده است و قرار است که تا قبل از پایان امسال در آمریکا و کانادا به اجرا در بیاید. با توجه به اطلاعاتی که در دست است، به نظر می‌رسد که افراد تست کننده‌ی این سرویس به سرعتی بین 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه و تاخیری بین 20 تا 40 میلی ثانیه دسترسی داشته باشند. اگر این اطلاعات درست باشد، با بهبود چشمگیری در دسترسی به اینترنت، مخصوصا در نقاطی که ارائه اینترنت دشوار و پر هزینه است، خواهیم داشت.

البته باید به هزینه‌ی مورد نیاز برای حضور در تست بتای استارلینک توجه داشته باشید. درواقع برای این کار باید در ابتدا هزینه‌ی 499 دلاری برای خرید سخت افزار مورد نیاز (شامل کیت نصب، دیش رسیور و روتر وای فای) بپردازید و سپس به صورت ماهانه هزینه‌ی 99 دلاری را پرداخت کنید.

هدف از این پروژه ارائه‌ی اینترنتی قابل اطمینان و پایدار با تاخیر بسیار پایین است. در حال حاضر کمپانی اسپیس ایکس نزدیک به هزار ماهواره را به فضا فرستاده و امیدوار است تا با استفاده از هزار ماهواره دیگر، بتواند دسترسی به اینترنت را به صورت جهانی فراهم کند.

اخبار مرتبط:

نوکیا به درخواست ناسا، شبکه 4G LTE را برای سطح ماه توسعه می‌دهد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

habib.ojari

پنج‌شنبه, 08 آبان 1399

با سلام و تشکر
این چیز ها برای ایرانی جماعت جز حسرت و سوزش دل چیزی نداره
500 دلاره تجهیزاتش فقط چیزی حدود 15 میلیون تومن میشه و هر ماه هم
حدود 3 میلیون تومن برای اشتراکش هزینه میشه .
مگه آقازاذه باشیم و یا از دیواره اقازاده ها بالا رفته باشیم وگرنه ما کجا و اینترنت ماهواره ای کجا

پاسخ

ثبت نظر