نوکیا به درخواست ناسا، شبکه 4G LTE را برای سطح ماه توسعه می‌دهد

توسعه 4G برای ماه توسط نوکیا.jpg

سازمان فضایی ناسا با سرمایه گذاری 14.1 میلیونی، از نوکیا خواسته است تا شبکه 4G را تا سال 2024 برای سطح ماه توسعه دهد.

ناسا تصمیم دارد تا بار دیگر در سال 2024 به سطح ماه برگردد، اما این بار ناسا قصد دارد تا با شیوه‌ای نوین، بهینه و قابل اعتماد، با فضا نوردان خود ارتباط برقرار کند، از این رو از کمپانی نوکیا برای فراهم کردن این راه ارتباطی کمک گرفته است. درواقع در این هفته ناسا اعلام کرده است که با پرداخت هزینه‌ای حدود 14.1 میلیون به نوکیا، از این کمپانی خواسته است تا 4G LTE را روی سطح ماه راه اندازی کند.

در این رابطه، جیمز رویتر، یکی از مدیران ناسا توضیح داده است که سرویس شبکه 4G علاوه بر ایجاد راهی برای ارتباط با فضانوردان، امکان ارتباط بهتر با سفینه فضایی را هم فراهم می‌کند. از این رو با سرمایه گذاری ناسا، نوکیا فرصت این را دارد تا روی روش‌های گسترش شبکه 4G روی سطح ماه تحقیق کند.

ناسا اخیرا توضیح داده است که پروژه جدید این سازمان که آرتمیس نام دارد، سرمایه‌ای در حدود 370 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است. البته بخش زیادی از این سرمایه به سرکت‌هایی مانند SpeceX و United Launch Alliance تعلق خواهد گرفت.

جالب است بدانید که این اولین تلاش نوکیا برای توسعه‌ی LTE در سطح ماه نیست، بلکه در سال 2018 هم نوکیا در همکاری با سازمان فضایی آلمان و اپراتور موبایلی بریتانیایی به نام Vodafone، تصمیم داشتند تا به محل فرود آپولو 17 بروند. به عنوان بخشی از این پروژه، نوکیا و Vodafone تصمیم داشتند تا شبکه LTE روی سطح ماه را توسعه دهند تا به واسطه‌ی آن امکان ارسال ویدئو از سطح ماه برای زمین به وجود بیاید، اما این ماموریت هیچگاه به واقعیت نپیوست.

اخبار مرتبط:

هر آنچه که باید درباره "5G "بدانید !

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر