ارائه اینترنت 5G در دو نقطه از تهران در هفته‌ی آینده

5g در ایران.jpg

امروز و در مراسم چهارده سالگی ایرانسل، مدیرعامل این شرکت از ارائه‌ی اینترنت 5G در دو نقطه از تهران به صورت هات اسپات و با استفاده از مودم و وای فای، تا هفته‌ی آینده خبر داد.

امروز چهاردهمین سال‌روز راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل است. مدیرعامل ایرانسل، بیژن عباسی آرند، امروز و در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، علاوه بر توضیح درباره‌ی تعداد مشترکان ایرانسل در سراسر کشور (53 میلیون مشترک، 11 میلیون مشترک در روستاها و پوشش 89 درصدی)، از تمرکز بر توسعه‌ی خدمات شبکه 5G در سال پیش روی خود خبر داد.

تعداد مشترکین ایرانسل در ایران.jpg
آمار منتشر شده توسط ایرانسل در خصوص تعداد کاربران ایرانسل در سراسر ایران -

مدیرعامل ایرانسل در این باره گفته است که هفته‌ی آینده قرار است دو نقطه از تهران شامل پارک آب و آتش و یک دانشگاه، تحت پوشش 5G قرار بگیرد. وی همچنین اعلام کرده است که در این نقاط، کاربران می‌توانند به صورت هات اسپات (Hot Spot) و با استفاده از مودم و به صورت وای فای از اینترنت 5G استفاده کنند.

البته ناگفته نماند که این نقاط، اولین مکان‌هایی نیستند که ایرانسل 5G را پیاده سازی کرده است، بلکه چندی پیش در ساختمان اصلی ایرانسل و همچنین در مرکز تحقیقات مخابرات هم شاهد پیاده سازی 5G توسط ایرانسل بودیم.

ایرانسل تقریبا یک سال است که در حال کار روی تکنولوژی 5G است و در این مدت تلاش کرده است تا زیرساخت‌های مورد نیاز این تکنولوژی را ایجاد کند. نهایتاً برنامه ایرانسل این است که تا اواخر سال آینده بتواند اینترنت 5G را در تعدادی از شهرهای دیگر کشور ارائه دهد.

به اعتقاد مدیرعامل ایرانسل، تکنولوژی 5G تنها برای دسترسی کاربران به سرعت بالاتر اینترنت و پهنای باند بالا کاربرد ندارد؛ بلکه این تکنولوژی می‌تواند به صنایع مختلف کمک زیادی بکند. وی همچنین معتقد است که تکنولوژی 5G می‌تواند به پیشرفت اینترنت اشیا در کشور هم، کمک زیادی کند.

منبع خبر: None


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سوال دارم

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

2 نقطه، 2 وزیر؟

پاسخ

ثبت نظر