وزیر ارتباطات: تبلت‌های دانش آموزی ارزان به زودی در داخل تولید خواهند شد

تبلت دانش آموزی.jpg

با توجه به نیاز شدید جامعه به دستگاه‌های هوشمند مانند تبلت، گوشی و لپ تاپ و همچنین افزایش قیمت این دستگاه‌ها، حالا وزیر ارتباطات از تولید تبلت‌های دانش آموزشی با قیمتی بین 2.5 تا 3 میلیون تومان در کشور خبر داده است.

به دلیل شیوه ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی، این روزها همه‌ی دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و...، نیاز ضروری به گوشی، تبلت یا لپ تاپ دارند. با این حال همواره شاهد افزایش قیمت این محصولات در بازار هستیم.

در این خصوص حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در هشتمین جلسه از برنامه‌ای با هدف تحول و بهبود یادگیری، از حمایت شرکت‌های داخلی برای تولید تبلت ارزان قیمت خبر داده است. درواقع وی اعلام کرده است که در چند ماه آینده، تبلت‌هایی با قیمت 2 و نیم تا 3 میلیون توسط شرکت‌های ایرانی تولید شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

با این حال آذری جهرمی از مشکلات برخی خانواده‌ها در تامین همین هزینه برای خرید تبلت، اطلاع داشته و در این خصوص از ایجاد هماهنگی بین نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت، برای خرید تبلت برای تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم خبر داده است.

در رابطه با تولید تبلت در داخل، پیشتر هم علی محمد محمد مصلحی، مدیرعامل صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش در ۱۵ شهریور به‌منظور تهیه‌ی تبلت دانش‌آموزی خبر داده بود. بر اساس این تفاهم نامه، برای تامین قطعه با کشورهای چین و مالزی صحبت‌هایی صورت گرفته است. وی در این خصوص توضیح داده است:

پس از ترخیص قطعات خریده‌شده، عملیات مونتاژ تبلت‌های دانش‌آموزی در تهران آغاز می‌شود.

-

مصلحی درباره‌ی مشخصات این تبلت‌ها توضیح داده است که بیشتر آن‌ها از نمایشگر 8 اینچی بهره خواهند برد، دارای نرم افزارهای تعریف شده مانند تماس تصویری، صوتی و متنی بوده و به صورت اقساطی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

نظر شما در این خصوص چیست؟ در حال حاضر اگر سری به بازار تبلت در ایران بزنید، کمتر دستگاهی را با قیمت زیر 2 میلیون پیدا می‌کنید که به عنوان نمونه می‌توانیم تبلت 7 اینچ Lenovo مدل TAB M7 TB-7305F را مثال بزنیم. در این شرایط آیا شما به سراغ خرید تبلت‌های ساخت داخل می‌روید؟

اخبار مرتبط:

سیر تا پیاز خرید بهترین تبلت دانش آموزی، دانشجویی، کارمندی و تجاری

بهترین و خوش قیمت ترین تبلت های دانش آموزی و دانشجویی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: zoomit


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرزاد

چهارشنبه, 30 مهر 1399

انگار یکی از آقا زاده ها واردات تبلت های آشغال و گمنام چینی رو به عهده گرفته!

پاسخ

محمدرضا

چهارشنبه, 30 مهر 1399

درسته

کیوان

چهارشنبه, 30 مهر 1399

چه عجب

پاسخ

amir

چهارشنبه, 30 مهر 1399

موقعی که شرکت های خودروسازی الگوی تولید داخل میشن برای سرکیسه کردن!
تبلتهای داخلی (چینی) با نرم افزارهای داخلی فقط مشغول رد و بدل کردن اطلاعات خصوصی کاربر هستن و اگه بخواهی برنامه دیگه اجرا کنی هنگ میکنن، سه میلیون برای یه جاسوس ابزار!!!؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر