­صاایران دو گوشی ساخت ایران را راهی بازار می‌کند

صاایران -عکس اصلی.jpg

بنا به اطلاعات جدید، مدیرعامل شاتل اعلام کرده است که صاایران دو گوشی ایرانی در راه دارد. وی همچنین به مشخصات کلی این دو گوشی و همچنین انتشار تصاویری از آن‌ها در توییتر خود پرداخته است.

چند روز پیش، دقیقا در تاریخ 24 شهریورماه بود که وزارت ارتباطات اعلام کرد که سری اول گوشی‌های ساخت ایران صاایران آماده شده است. حالا اما تصاویری از اولین گوشی ایرانی صاایران به همراه مشخصات فنی آن فاش شده است. درواقع می‌بینیم که آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل در توییتر خودش از معرفی دو گوشی هوشمند توسط صاایران خبر داده است که البته وی توانسته است یکی از این دو گوشی را ببیند.

مشخصات گوشی ساخت ایران صاایران؛ اولین گوشی

بنا به گفته‌های آرش کریم بیگی، به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس از نوع LCD بهره ببرد. به نظر می‌رسد که یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر این گوشی تعبیه شده باشد که جایگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن خواهد بود. در پنل پشتی هم شاهد به کارگیری دوربین اصلی دوگانه و همچنین حسگر اثرانگشت خواهیم بود.

در خصوص مشخصات سخت افزاری این گوشی، احتمالا شاهد به کارگیری پردازنده‌ی مدیاتک هشت هسته‌ای باشیم که البته اشاره‌ای به مدل آن نشده است. همچنین گفته می‌شود که گوشی ساخت ایران صاایران از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد.

به گفته‌ی مدیرعامل شاتل، این گوشی به باتری 6350 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که احتمالا از شارژ سریع هم پشتیبانی نخواهد کرد.

گویا این گوشی با سیستم عامل اندروید 9 راهی بازار خواهد شد و با توجه به مشخصات این گوشی، به نظر می‌رسد با یک دستگاه اقتصادی مواجه باشیم. ضمناً به گفته‌‌ی کریم بیگی، این گوشی تحت برند ویرا راهی بازار ایران خواهد شد.

گوشی ساخت ایران صاایران.jpg
گوشی ساخت ایران صاایران -1 -

Ulefone Power 6 و شباهت عجیب به گوشی صاایران

در کنار افشای اطلاعات مختلف در خصوص گوشی صاایران، حالا شاهد انتشار تصاویری از گوشی Ulefone Power 6 هستیم که شباهت زیادی به گوشی اول صاایران دارد. بنابراین این مسئله پیش می‌آید که آیا ممکن است صاایران بخواهد گوشی‌های ری‌برند شده‌ی Ulefone Power 6 را معرفی کند یا خیر.

مشخصات دومین گوشی ساخت ایران صاایران

کریم بیگی همچنین مشخصاتی از دومین گوشی این شرکت را هم فاش کرده است. به گفته‌ی او دومین گوشی صاایران از نمایشگر 6.1 اینچی بهره خواهد برد.در پنل پشتی این گوشی اما شاهد به کارگیری دوربین اصلی سه گانه با لنزهای 8 و 2 و 2 مگاپیکسلی خواهیم بود. همانطور که در تصویر می‌بینید، این گوشی از حسگر اثرانگشت بهره می‌برد با این حال به گفته‌ی کریم بیگی دومین گوشی صاایران به فناوری تشخیص چهره هم مجهز شده است.

گوشی ساخت ایران صاایران - 2.jpg
گوشی ساخت ایران صاایران - 2 -

از جمله سایر مشخصات نسبت داده شده به این گوشی می‌توانیم به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و همچنین تجهیز به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و نهایتا بهره بردن از سیستم عامل اندروید 9 پای اشاره کنیم.

عکس‌های نسبت داده شده به گوشی‌های صاایران.jpg
عکس‌های نسبت داده شده به گوشی‌های صاایران -

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ به نظر شما با وجود مشخصات گفته شده، قیمت منطقی که از این گوشی‌ها انتظار می‌رود، چقدر باید باشد؟ اگر تجربه استفاده از گوشی ساخت ایران شاهین 2 را داشته‌اید، نظرات و تجریبات خود درباره گوشی‌های ساخت ایران را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

بررسی شاهین 2؛ گوشی هوشمند زیبا و به‌روز ایرانی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: توییتر


19 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سروش

شنبه, 29 شهریور 1399

بدرد عرزشیا میخوره :))

پاسخ

آرمان

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

ازت راضیم لعنتی xddd

کریم اصلیه

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

کریم بیگی تو مسلمون نیستی لعنتی این چیه کپی زدی :))

wqaw

شنبه, 29 شهریور 1399

باشه فقط مونده اینو هم بخریم که کاملا گوشیمون رو شنود هم بکنن

پاسخ

سروش

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

احتمالا روش یه نرم افزار سیستمی غیر قابل حذف از کمپانی ریش سافت نصبه که زحمتشو میکشه!

DeCu

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

شرط میبندم حتی کارخونه مونتاژش هم خود چینیا براشون دست و پا کردن

پاسخ

Mohammad

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

صد در صد ری برند شده مثل شاهین 2

پاسخ

رامین

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

آخه اینا کجا تکنولوژی ساخت قطعات گوشی دارن...هنوز توی تولید پرایدش موندن
میان پیچاشو میبندن میشه ساخت ایران بعدم اول میدن به ارگانای دولتی که بخرن بعدشم یه مشت تبلیغ که های هوی بخرید و بعدشم داستانای دیگه

پاسخ

مهدی

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

من سال 1379 یک مدل گوشی صا ایران داشتم که اسپیکر هم داشت اون موقع و خیلی ازش راضی بودم.
به امید موفقیت روز افزون کشورمون در زمینه صنعت

پاسخ

آرمان

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

ولی به طور کلی آینده این از نظر من مشخصه : هیچ
چرا؟ چون نه قابلیت خاصی نسبت به بقیه برند ها داره (یعنی مثلاً بگیم رم 10 داره حافظه 512 داره 5G ساپورت میکنه سی پی یو 10 هسته داره!)، هم میدونم قیمتش پایین نخواهد بود و در کل هیچ برتری نسبت به بقیه نداره بجز یک سری کمبود هایی ( که همه میدونیم داره)

پاسخ

مهدی

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

سلام. آخه داداش من مگه ما کشور های تولید کننده گوشی توی جهان هستیم که میگی 5 g همون رم 10 و فایو جی هم هنوز توی خیلی کشور ها نمیتونن استفاده کنن ازش چه برسه به ایران . ایران تازه همینم که داره میزنه اگه کپی باشه که هیچ میریم اصلشو میگیریم در غیر اینصورت باید همونم خدارو شکر کنیم . کجای اقتصاد ایران روی این بستست . اگه یه سری اونایی که بفکر پول در اوردن مفتی نیستن بیان درست عمل کنن. همین اکیسنوس سامسونگ و رم و دوربین و غیره بدن بهمون بهترین گوشی میتونیم بسازیم تازشم همه گوشی هلایی که درست میکننن همشون که مال خودشون نیست اس او سی از کوالکام امریکا صفحه نمایش امولد سامسونگ مودم خود کوالکام دوربین سونی همه باهم جمع میشه عین گوشی اپل که صفحه نمایش اولدش از سامسونگه و مودمش از الینتل که قراره برای 5g از کوالکام بگیره و غیره... . باید کم کم امید داشته باشیم به کشورمون یک روزه نمیشه راه چند ساله رو رفت .

Arash Irani

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

گوشی ساخت ایران ؟ یا کپی ایران ؟؟ یا مونتاژ ایران ؟؟؟

پاسخ

محمد

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

صاایران یک شرکت وابسته به وزارت دفاع هستش

پاسخ

Masoud

یک‌شنبه, 30 شهریور 1399

خب به سلامتی، گند نزده بودن به صنعت گوشی که شروع کردن حالا. تا 1400 نابودیم و دست و پا بسته

پاسخ

جاسم توربو

سه‌شنبه, 01 مهر 1399

فکر کنم سر یه ساعت بخصوصی صلوات بفرسته و صبا برای نماز بیدارت کنه!

پاسخ

جاسم توربو

سه‌شنبه, 01 مهر 1399

فکر کنم سر یه ساعت بخصوصی صلوات بفرسته و صبا برای نماز بیدارت کنه!

پاسخ

Amun

پنج‌شنبه, 03 مهر 1399

تو جیب جا میشه ؟

پاسخ

ارشام

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

حدا؟ حالا یه لحظه فکر کنید گیریم همه چیش عالی باشه که ما میدونیم هشت هسته با رم زیر 6 بدرد نمیخوره کی میتونه بخره؟ برن اقتصادو درست کنن تو امریکا یه نفر کم کم کم خیلی بدبخت باشه 1500 دلار درامد داره میتونه با پس اندازش تو یه ماه چهار تا ازینا بخره تو ایران بدبختامون نهایتا انگشت میانی مسئولین رو میخریم

پاسخ

رشاد یعقوبی

جمعه, 03 بهمن 1399

انتظار عاقبتی مثل دیمو برای این گوشی دارم!!

پاسخ

ثبت نظر