تولیدکنندگان تبلت و گوشی ساخت ایران کدامند؟

دیمو

شاید شما هم به دنبال تبلت یا گوشی ساخت ایران باشید. باید بگوییم در طی این سال‌ها شاهد ارائه تبلت‌ها و گوشی‌های ساخت ایران بوده‎‌ایم. به عنوان نمونه شرکت دیمو و GLX و نارتب شرکت‌هایی هستند که در این حوزه به فعالیت پرداخته‌اند.

شاید شما هم به دنبال تبلت یا گوشی ساخت ایران باشید. باید بگوییم در طی این سال‌ها شاهد ارائه تبلت‌ها و گوشی‌های ساخت ایران بوده‎‌ایم. به عنوان نمونه شرکت دیمو و GLX و نارتب شرکت‌هایی هستند که در این حوزه به فعالیت پرداخته‌اند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب درباره دیمو و البته کمی درباره GLX و نارتب صحبت کنیم و تعدادی از مهم‌ترین محصولات آن‌ها را با هم ببینیم. با فیسیت همراه باشید.

شرکت‌های تولیدکننده تبلت و گوشی ساخت ایران

دیمو؛ اولین تولیدکننده تبلت ساخت ایران

آغاز فعالیت شرکت دیمو را می‌توانیم به قبل از سال 91 نسبت دهیم، زمانی که تبلت‌های این شرکت به عنوان اولین تبلت‌های ساخت ایران در دسترس مشتریان قرار گرفته بود و طرفداران زیادی هم داشت. از جمله تبلت‌های دیمو می‌توانیم به تبلت Dimo 900 و Dimo 900+ اشاره کنیم. مدیرعامل دیمو، رضا مریداوی، در مصاحبه‌ای سال‌ها پیش توضیح داده بود که خودش را رقیبی برای برندهای معتبری همچون سامسونگ می‌داند و تلاش است تا کیفیت محصولاتش را به برندی همچون نکسوس برساند. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده بود که برای شرکتی همچون دیمو طراحی و دیزاین تخصصی هزینه گرافی دارد و از این رو دیمو یک قالب آماده را خریداری کرده و درست مانند قلک، آن را با چیزهایی که مد نظرش است پر می‌کند.

این برند سپس در حوزه تولید گوشی ساخت ایران هم فعالیت کرد و از جمله گوشی‌های این شرکت می‌توانیم به دیمو S350، دیمو S360، دیمو S400 و دیمو S500 اشاره کنیم که همگی در سال 93 معرفی و راهی بازار شدند. این گوشی‌های ساخت ایران که همگی از نمایشگری حدود 5 اینچی، پردازنده 4 یا 8 هسته‌ای، حافظه داخلی حدود 16 گیگابایت، دوربین 2 تا 5 مگاپیکسلی و مشخصاتی بهره می‌برند که اگرچه در سال 93 مناسب بودند اما حالا دیگر جایی در میان گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت بازار هم ندارند. جالب است بدانید که گوشی‌های سری S دیمو بین 360 تا 498 هزار تومان قیمت داشتند. حالا اما به وب سایتی برای خرید این گوشی‌ها سر بزنید، چیزی جز کلمه ناموجود به چشم نمی‌خورد.

شرکت‌های GLX و نارتب

در حال حاضر اما شاهدیم که دو شرکت GLX و نارتب در این حوزه در کشور فعال هستند. از شرکت GLX مدتی است که شاهد معرفی و عرضه گوشی شاهین 2 هستیم که از نظر ظاهر و مشخصات واقعا در سطح خوبی است (بررسی گوشی ساخت ایران شاهین 2). نارتب اما در حوزه تولید تبلت‌های مناسب کودکان فعالیت دارد و سهم بازار خوبی را هم در این حوزه بدست آورده است. برای نمونه یکی از محصولات این شرکت تبلت کودک و نوجوان نارتب مدل NT821 NEW است.

06.jpg
شاهین 2؛ گوشی ساخت ایران -

نظر شما در خصوص محصولات داخلی تولید شده در این حوزه چیست؟ آیا تجربه خرید و استفاده از هیچیک از این محصولات را داشته‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای دارید، آن را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بابک حسین زاده

پنج‌شنبه, 18 اردیبهشت 1399

سلام
پس جی پلاس چی؟

پاسخ

امیر

سه‌شنبه, 28 بهمن 1399

سلام جی پلاس خارجی است و توسط شرکت گلدیران(شرکت وارد کننده محصولات ال جی ) وارد ایران شده

مهران

جمعه, 25 مهر 1399

سلام. من اگر پولش فراهم شود، برای خانواده از تبلت‌های نارتب می‌خرم. ظاهر و برنامه‌های مناسب کودکان و دانش‌آموزان دارد و کیفیت خوبی هم دارد.

پاسخ

ثبت نظر