وزیر آموزش و پرورش: استفاده از پیام رسان‌های خارجی در مدارس مجاز نیست

سامانه شاد.jpg

در برخی از مدارس به جای استفاده از سامانه شاد، برای آموزش مجازی از پیام رسان‌های خارجی استفاده می‌شود. حالا اما وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که استفاده از این برنامه‌ها مجاز نیست.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، آموزش مجازی حالا بیشتر از هر زمان دیگری در همه‌ی کشورهای دنیا در حال انجام است. در ایران هم همین روند برقرار است. در ایران برای آموزش مجازی، از سامانه شاد استفاده می‌شود اما هنوز هم برخی مدارس هستند که به جای استفاده از شاد، به سراغ پیام رسان‌های خارجی رفته‌اند. با این وجود حالا وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که تمامی مدارس بایستی از برنامه شاد استفاده کنند و اجازه‌ی استفاده از پیام رسان‌های خارجی را ندارند.

در رابطه با برنامه شاد و مشکلات آن، هر دو هفته یکبار نشست‌هایی با حضور وزیر ارتباطات و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود. در این بین کاربران زیادی به مشکلاتی مانند سرعت پایین و جوابگو نبودن برنامه شاد اشاره کرده‌اند. حالا در این خصوص محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش چنین توضیح داده است:

در برخی ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا با مشکلاتی مواجه می‌شویم، بخشی نیازمند این است که زیرساخت فنی شاد توسعه پیدا کند که همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده است و وزارت ارتباطات هم برای حمایت از همراه اول در تقویت زیرساخت‌ها، همکاری کرده و قول مساعدت داده است و نکته دیگر اینکه ترافیک را در پنج قطب اصلی کشور بین آذربایجان شرقی، فارس، تهران، خراسان و اصفهان توزیع کنند که می‌تواند در کاهش بارترافیکی در ساعات پرمصرف، موثر باشد. در آموزش و پرورش با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعدازظهر، تلاش کردیم که ساعات ۱۰ تا ۱۲ که با ترافیک بیشتری مواجه هستیم، حجم کمتری از بار را متوجه این ساعت کنیم.

-

صحبت دیگری که در این خصوص شده است، به الزام استفاده از برنامه شاد در مدارس اشاره دارد. درواقع همانطور که اشاره کردیم، برنامه شاد برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده است اما هنوز هم برخی از مدارس از پیام رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند. در این خصوص وزیر آموزش و پرورش چنین توضیح داده است:

در تمام مدارس، استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند که از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند؛ شاد امکانات خیلی خوبی را در اختیار آن‌ها قرار داده است و ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در «شاد» وجود دارد در هیچ یک از سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد و خوشبختانه آمار استفاده و پیوستن به شاد هم مخالف چیزی است که شما می‌گویید یعنی هم روز به روز میزان استفاده از شاد افزایش یافته و مشکلات آن کاهش می‌یابد. چه برای دانش‌آموزان رایگان است و اگر کسی در تأمین اینترنت رایگان با مشکلی مواجه است حتما اعلام کند؛ وزارت ارتباطات اعلام کرده است و مواردی که برخی اعلام کرده بودند، بررسی شد و واقعی نبود.

-

درواقع این طور به نظر می‌رسد که بسیاری از مدارس از سامانه شاد تنها برای حضور و غیاب استفاده می‌کنند اما کلاس اصلی در پیام رسان‌های خارجی برگزار می‌شود.

این در حالی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی ساعتی پیش در صفحه اینستاگرام خود، آماری در خصوص سامانه شاد و استفاده از آن را منتشر کرده است که در تصویر زیر می‌بینید.

آمار منتشر شده در خصوص سامانه شاد توسط وزیر ارتباطات.jpg
آمار منتشر شده در خصوص سامانه شاد توسط وزیر ارتباطات -

نظر و تجربه شما در استفاده از برنامه شاید چیست؟ آیا از برنامه شاد برای دانش آموزان خود استفاده می‌کنید یا پیام رسان‌های خارجی؟ مشکلات شما به این برنامه چیست؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: None


13 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Farshad

دوشنبه, 28 مهر 1399

ایشون به عنوان وزیر مجبور هستند که از این حرفها بزنند. موقعیت ایشون رو درک کنید و حرفهاشون رو هم جدی نگیرید.

پاسخ

Sorena

چهارشنبه, 30 مهر 1399

دقیقا
مثل رئیس جمهوریایی که میگن هیچ کاره ان ولی خودشونو پاره میکنن تا رئیس جمهور شن!

سجاد

دوشنبه, 28 مهر 1399

اشغال ترین برنامه موجود در کره زمین برنامه شاد! یک کپی از برنامه تلگرامه
همیشه خدا درحال قطع شدنه ! و مینویسه برروز رسانی ! بخش حضور و غیاب و ارسال تکالیفش کار نمیکنه ! قسمت امتحانش برای بعضی دانش اموزان نمیاره
اگر این اقایون میخواستن برنامه برای دانش اموز طراحی کنن باید از برنامه های که برای اموزش ساخته شده استفاده میکردن مثل Edmodo
نه این که برن برنامه تلگرام که برای چت و سرگرمی ساخته شده رو بیارن برای اموزش استفاده کنن
اونش به جهنم حداقل یک بستر براش درست میکردن که اینقدر قطع نشه

پاسخ

آرش

چهارشنبه, 30 مهر 1399

شما فعلا به درس و مشقت برس
بعدا بزرگ شدی معنی بستر رو بهتر میفهمی

اپل

جمعه, 02 آبان 1399

این بابا از عرازشه ای هست که میگن دستشو از مچ قطع کرده بجاش ماله پیوند زده بشدت هم پیگیر کامنتاست :)) هر کامنت هم با یه اسم

آرش

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

کافر همه را به کیش خود پندارد
شما فعلا مشغول دست مالی برای اربابت باش xD

اپل

یک‌شنبه, 04 آبان 1399

ارباب من عقل و استدلال خودمه! نه مثل شما که روزانه بهت همه چی دیکته میشه

دونالد ترامپ

سه‌شنبه, 29 مهر 1399

"و استفاده از آن را منتشر کرده است که در تصویر زیر می‌بینید."
تصویر رو یادتون رفته قرار بدین.

پاسخ

حسن روحانی

چهارشنبه, 30 مهر 1399

آقا دونالد شما ببخششون

reza

سه‌شنبه, 29 مهر 1399

واقعا افتضاحه شاد

پاسخ

آبتین

سه‌شنبه, 29 مهر 1399

آره خب! واسه مردم مجاز نیست،
خودشون با گوشیای ۵۰ ملیونی آمریکایی تو شبکه‌های اجتماعی آمریکایی دائم پیام میدن!

پاسخ

سجاد

چهارشنبه, 30 مهر 1399

خطاب به ارش گفته بزرگ شدی معنی بستر بفهمی
اخه ادم با فهم وشعور شما می فهمی و ادم باهوش هستی
شما وسط کلاس درس باشه قطع بشه چیکار میکنی ! اینکه دو روز شاد قطع بشه چیکار میکنی!
فقط زر مفت میزنی که در اینده بسترش فراهم میشه میخوام نشه
این برنامه شاد از پارسال بوده ! این اقایون سه ماه تابستون نتونستن بستررر فراهم کنن ! این بستر کی فراهم میشه وقتی کرونا تموم بشه !
فقط حرف مفت میزنید ! بدون اینکه از شرایط خبر داشته باشین ! اینکه بگید زمان میبره و ...
بعد اگر نمی تونید بستر بسازید چرا مجوز استفاده از شبکه خارجی ممنوع می کنید ! بستر بستر

پاسخ

Apple

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

به نظرم همون آرش جوابتو درست داده
علاوه بر اون ادب هم ياد ميگيري
البته بعد از بستر

اپل

جمعه, 02 آبان 1399

این بابا از عرازشه ای هست که میگن دستشو از مچ قطع کرده بجاش ماله پیوند زده بشدت هم پیگیر کامنتاست :)) هر کامنت هم با یه اسم

ثبت نظر