ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ماه آینده از فاز بتا خارج خواهد شد

Untitled-1.jpg

ایلان ماسک، مدیر کمپانی اسپیس ایکس و تسلا اعلام کرده که پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ماه اکتبر امسال یعنی مهر یا آبان از فاز بتا خارج خواهد شد.

کلمه استارلینک قطعا برای گوش شما آشنا خواهد بود، پروژه‌ای که کمپانی اسپیس ایکس با استفاده از هزاران ماهواره‌ در مدارهای پایینی زمین، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را در همه‌جای جهان فراهم خواهد کرد. این پروژه مورد بحث از ماه اکتبر 2020 وارد مرحله بتا عمومی شد و تعداد کاربرانی که در وب‌سایت استارلینک ثبت نام کرده و ساکن آمریکای شمالی بودند، می‌توانستند با پرداخت ماهیانه ۹۹ دلار حق اشتراک و ۴۹۹ دلار از این اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنند.

ایلان ماسک، قبلا وعده داده بود که تا پایان تابستان فاز بتا عمومی اینترنت استارلینک به پایان خواهد رسید؛ اما روز گذشته ماسک در توییتر پستی را منتشر کرد و گفت که این پروژه در ماه اکتبر (مهر-آبان) از فاز بتای عمومی خارج می‌شود. این خبر افراد زیادی را در سراسر دنیا خوش‌حال خواهد کرد؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که ماسک به دادن وعده‌هایی که سروقت محقق نمی‌شوند، مشهور است و این احتمال وجود دارد که تا ماه آینده این پروژه همچنان در فاز بتا باقی بماند.

ایلان ماسک هیچ توضیحی نداده و تنها در جواب توییتی که پرسیده بود «استارلینک چه وقت از بتا خارج می‌شود»، نوشت: «ماه آینده.»

با اتمام فاز بتای این پروژه، اسپیس ایکس به عرضه گسترده‌تر این ماهواره اینترنتی نزدیک‌تر خواهد شد. به گفته این شرکت، بیش از ۵۰۰ هزار درخواست برای استفاده از استارلینک تا ماه اردیبهشت ثبت شده است.

طبق آزمایش‌های سرعت اینترنت Ookla، متوسط سرعت دانلود استارلینک در آمریکا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ به ۹۷٫۲۳ مگابیت بر ثانیه رسیده بود. این در حالی است که دو اینترنت ماهواره‌ای دیگر در آمریکا، HughesNet و Viasat، در همین بازه زمانی به ترتیب سرعت‌های ۱۹٫۷۳ و ۱۸٫۱۳ مگابیت ارائه داده بودند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmodo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر