ایلان ماسک از انحصار طلبی اپل و زورگویی‌ این شرکت نسبت به رقبا انتقاد کرد

Untitled-1.jpg

موسس کمپانی تسلا که در دنیای فناوری شخصیتی جنجالی و معروف است، در انتقاد به انحصار طلبی‌های اپل گفته که قرار نیست کمپانی تسلا برای فناوری‌های خودش دیوار بکشد و با چماق از آن‌ها بر علیه رقیبانش استفاده کند. او در صحبت‌هایش گفته که «باغ دیوارکشی شده» که به کنترل سرسختانه اپل بر سازگاری فناوری‌هایش با دستگاه‌های دیگر اشاره داشته است.

ایلان ماسک چند روز پیش در جریان انتشار آمار و ارقام درآمد کمپانی تسلا در سه ماهه دوم میلادی، مستقیما دوبار به اپل انتقاد کرده. در یکی از انتقادها که اشاره زیرکانه‌ای به اپل داشت، ماسک اعلام کرد تسلا برای فناوری‌هایش باغ دیوارکشی شده نمی‌سازد. او اشاره داشته:

هدف ما این است که از ظهور انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کنیم و از آن‌ حمایت کنیم. به دنبال این نیستیم که یک باغ دیوارکشی شده بسازیم و آن را بر سر رقیبان چماق کنیم، کاری که توسط بسیاری از کمپانی‌ها این روزها انجام می‌شود.

او بعداز این صحبتش سرفه‌ای ساختگی کرد و گفت اپل!

کنترل شدید اپل بر سرویس‌هایش باعث شده است که بعضی از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها این شرکت را به رفتار غیر رقابتی متهم کنند و در ماه آوریل هم از سوی شورای رقابت اتحادیه‌ی اروپا به زیر پا گذاشتن قوانین ضد اعتماد متهم شود.

هفته‌ی گذشته تسلا اعلام کرد که تا پایان سال به سایر وسایل نقلیه‌ی الکترونیکی اجازه می‌دهد از ایستگاه‌های شارژ سریع این شرکت استفاده کنند. این دقیقا در تضاد با همان سیاستی است که ماسک از آن به عنوان «باغ دیوارکشی شده» یاد کرده است.

انتقاد ایلان ماسک از اپل به همین جا ختم نشد و در جریان جلسه اعلام اطلاعات مالی سه‌ ماهه‌ی دوم تسلا، ماسک بار دیگر به اپل تاخت و گفت که این شرکت نسبت به تسلا از کبالت بیشتری برای ساخت باتری‌هایش استفاده می‌کند. او در دفاع از تسلا گفت که نوعی سوتفاهم وجود دارد که تسلا کبالت بسیار زیادی استفاده می‌کند، اما در واقع ما از مقدار زیادی استفاده نمی‌کنیم.

در شکایتی که از سوی ۱۴ خانواده از جمهوری دموکراتیک کنگو مبنی بر مرگ یا معلولیت فرزندانشان در هنگام کار در معادن کبالتی که نیاز شرکت‌های فناوری بزرگ را تامین می‌کردند ثبت شده است، نام هر دو شرکت اپل و تسلا دیده می‌شود.

در حالی‌ که تسلا و اپل در حال حاضر محصولی در رقابت با یکدیگر تولید نمی‌کنند، اپل چند سالی است پروژه بلند پروازانه اتومبیل خودران اختصاصی‌اش را دنبال می‌کند که با نام پروژه تایتان شناخته می‌شود و بسیاری از کارمندان سابق تسلا را به استخدام خود درآورده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر