اپل ۱۰۰ میلیون تراشه‌ی A15 برای آیفون ۱۳ سفارش داده است

Untitled-1.jpg

یکی از وب‌سایت‌های خبری چینی با نام CNBeta، گزارش داده که کمپانی اپل بیش از 100 میلیون پردازنده A15 خریداری کرده تا در سری آیفون 13 از آن‌ها استفاده کند.

براساس گفته‌ها کمپانی اپل پیش‌بینی کرده که فروش سری آیفون ۱۳ بیشتر از نسل‌های قبلی خواهد بود و به همین دلیل از بسیاری از توسعه دهندگان درخواست کرده تا میزان تولیدات این گوشی‌ها را حدود ۲۰ درصد افزایش بدهند. اکنون نیز که خبر سفارش ۱۰۰ میلیون چیپست A15، به گوش می‌رسد به نظر می‌آید که خبر مربوط به افزایش میزان تولید سری آیفون ۱۳ از واقعیت حکایت دارد.

در همین رابطه باید اشاره داشته باشیم به اینکه پردازنده A14 که برای آیپد ایر و آیفون ۱۲ مورد استفاده قرار گرفت، اولین چیپستی بود که اپل از فناوری ساخت 5 نانومتری استفاده کرد. اگرچه چیپست A15 هم ۵ نانومتری خواهد بود، اما شرکت TSMC که مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد از فناوری جدیدتری برای تولید این چیپست استفاده کرده که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش این سایت چینی، جدیدترین تراشه‌ی اپل دارای پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای است که ۴ هسته‌ی آن پردازش‌های سبک را بر عهده می‌گیرند و دو هسته هم وظیفه‌ی انجام پردازش‌های سنگین را بر عهده دارند. اگر این جزئیات صحت داشته باشند، A15 از نظر تعداد هسته‌ها تفاوتی با A14 نخواهد داشت ولی در هر صورت بدون شک با عملکرد بهتر و بهبود عمر باتری مواجه خواهیم شد.

Apple-A15-2.jpg
-

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گویا مدل‌های پرو آیفون ۱۳ دارای نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستند و این یعنی فشار بیشتری به باتری وارد می‌شود. به همین خاطر حداقل برای این گوشی‌ها میزان مصرف انرژی چیپست اهمیت دوچندانی خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها از قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم پشتیبانی می‌کنند.

سایت DigiTimes مدتی قبل اعلام کرد که آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با وجود داشتن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، به لطف چیپست A15 نسبت نسل قبلی ۱۵ تا ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. همچنین در کنار کاهش مصرف انرژی چیپست، گفته می‌شود گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مجهز به باتری‌های بزرگ‌تری خواهند بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر