اندروید 13 با ارائه قابلیتی مشکل اندروید 12 را حل می‌کند

Android13.JPG

اولین نسخه بتا اندروید 13 به تازگی منتشر شد که در آن شاهد قابلیتی هستیم که در این سیستم‌عامل به کاربران اجازه می‌دهد در همان صفحه قفل بتواند بر روی لوازم خانه‌ی هوشمند خود نظارت و کنترل داشته باشد. قابلیتی بسیار کاربردی که در نسخه کنونی موجود نیست.

با ارائه نخستین نسخه بتا اندروید 13 همه ما به دنبال این هستیم که گوگل برای نسخه جدید این سیستم‌عامل چه قابلیت و امکاناتی در نظر گرفته است. قابلیت‌های بسیار زیادی برای بررسی وجود دارد اما یکی از بهترین آن‌ها که به تازگی مشخص شده است، امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند است که در نسخه‌ی کنونی اندروید، دردسرهای زیادی دارد.

گوگل با ارائه اندروید 12 تصمیم گرفت تا تنظیماتی مربوط به کنترل خانه‌ی هوشمند را از منوی پاور برداشته و به بخش تنظیمات سریع منتقل کند. این کار بسیار خوب بود چرا که کاربر با سرعت بیشتری به گزینه‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشد. هرچند فشردن و نگه داشتن کلید پاور برای دسترسی به این قابلیت، برای برخی‌ها همچنان روش بهتری به حساب می‌آمد.

اما مشکل برای این قابلیت چیز دیگری بود، گوگل امکان کنترل لوازم هوشمند از صفحه‌ی قفل گوشی را در اندروید ۱۲ قرار نداد. بدین ترتیب آن دسته از کاربرانی که می‌خواستند لوازم هوشمند خانه‌ی خود را کنترل کنند در ابتدا می‌بایست گوشی را باز کرده و از طریق منوی تنظیمات سریع، به گزینه‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشند، حتی برای کارهای ساده و روزمره‌ای نظیر خاموش کردن چراغ‌ها. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد این امکان در اندروید ۱۳ وجود خواهد داشت که از طریق صفحه‌ی قفل بتوان لوازم خانه‌ی هوشمند را کنترل کرد.

سس.jpeg
-

برای بهره‌مندی از این قابلیت فقط باید وارد تنظیمات شده و در بخش نمایشگر، صفحه‌ی قفل، گزینه‌ی Control from locked device را فعال کنید (Settings > Display > Lock screen). البته نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ فعلا فقط برای دارندگان گوشی‌های پیکسل در دسترس قرار دارد و این مسیر یادشده هم برای گوشی‌های گوگل است.

شرکت‌های دیگر معمولا همزمان با عرضه‌ی نسخه‌ی بتای رابط کاربری جدید خود، اندروید جدید را هم برای کسانی که در برنامه‌ی بتا ثبت نام کرده باشند عرضه می‌کنند که البته این فرایند هنوز برای هیچ شرکت اندرویدی آغاز نشده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tomsguide

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر