در اندروید 14 تنظیم جداگانه صدای زنگ و نوتیفیکیشن‌ها انجام می‌شود

android.jpg

اگر چه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید ۱۴ در پاییز آینده منتشر خواهد شد، ولی نسخه‌های بتای آن ویژگی‌های جدید آن را به نمایش می‌گذارند. یکی از این ویژگی‌ها، تنظیم جداگانه صدای زنگ و اعلان‌هاست که برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی آن را به کاربران خود ارائه داده‌اند، اما هنوز به طور پیش فرض در اندروید وجود ندارد. گوگل این ویژگی را در نسخه بعدی اندروید به طور رسمی اضافه خواهد کرد.

گوگل تا به امروز چندین پیش‌نمایش از اندروید ۱۴ را منتشر کرده است و در جدیدترین آن، امکان تنظیم جداگانه صدای زنگ و نوتیفیکیشن با استفاده از اسلایدرهای جداگانه ارائه شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل در نسخه‌ی بتای ۳ اندروید ۱۳ QPR3، به‌دنبال پیاده‌سازی این ویژگی بوده است. با این حال، برای دسترسی به آن باید یک فلگ را فعال می‌کردید. اگرچه برخی گزارشات نشان می‌دهد که این ویژگی در این نسخه و حتی اولین نسخه بتای اندروید ۱۴ وجود ندارد، اما در نسخه دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴، افزودن این ویژگی قابل مشاهده است.

Android-14-Slider-473x1024.jpg.webp
-

از طریق تحلیل‌های انجام شده، به‌نظر می‌رسد که در اندروید ۱۴، گوگل این ویژگی را به‌صورت پیش‌فرض فعال کرده است و کاربران دیگر نیازی به فعال کردن فلگ مذکور نخواهند داشت. به این ترتیب، اسلایدرهای جداگانه برای تنظیم صدای زنگ و نوتیفیکیشن بدون نیاز به هیچ تغییری از سوی کاربر در دسترس خواهد بود.

با این‌حال، با جداکردن قابلیت تنظیم حجم صدای زنگ و نوتیفیکیشن، هنوز در صورت قرار دادن دستگاه در حالت ویبره، هم‌زمان با قطع شدن صدای زنگ و نوتیفیکیشن روبرو خواهیم شد. احتمالاً در آینده، گوگل تلاش خواهد کرد تا این مشکل را حل کند، اما این امر بستگی به تصمیماتی دارد که در ارتباط با نسخه‌های آینده اندروید گرفته می‌شود. البته همچنان به انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل فاصله زیادی داریم و تغییرات دیگری نیز ممکن است در آینده اعمال شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidpolice

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر