اندروید 14، سال ساخت گوشی را به شما نشان خواهد داد

kiukikyt.jpg

گوگل همچنان در حال توسعه اندروید 14 است و در بتای جدید این سیستم عامل، یک ویژگی کوچک اما جالب به آن اضافه کرده است. این ویژگی نشان می‌دهد که گوشی شما در چه تاریخی تولید شده است.

طبق گزارش 9to5Google، در چهارمین بتای اندروید 14، گوگل توضیحاتی را به بخش تنظیمات سیستم عامل اضافه کرده است که سال ساخت دستگاه‌ها را نشان می‌دهد. این اطلاعات با عنوان "سال ساخت" در بخش تنظیمات > درباره تلفن > مدل در دسترس است.

این ویژگی در نسخه فعلی تنها سال تولید دستگاه را نمایش می‌دهد و اطلاعات مربوط به ماه و روز تولید دستگاه را ارائه نمی‌کند. با این حال، نمایش سال ساخت می‌تواند برای کاربرانی که به بررسی عمر دستگاه خود علاقه‌مند هستند، مفید باشد.

اندروید 14 نمایانگر سال ساخت گوشی شماست

kiukikyt.jpg
-

تاریخ نمایش داده شده باید مربوط به سال واقعی ساخت گوشی یا تبلت شما باشد و احتمالاً هیچ رابطه‌ای با سال عرضه آن ندارد. بر اساس توییتر میشال رحمان، این سال بر اساس سریال نامبر دستگاه تعیین می‌شود که به نظر می‌رسد در زمان تولید مشخص می‌شود. بنابراین، اگر دستگاه با فاصله زمانی بزرگتری نسبت به زمان عرضه تولید شده باشد، باید قادر باشید تاریخ ساخت آن را مشاهده کنید.

این ویژگی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید یک گوشی دست دوم هستید، با استفاده از این قابلیت می‌توانید ببینید چه مدت از تولید آن گذشته است. این موضوع حتی در بررسی عمر باتری نیز می‌تواند مفید باشد و اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

با توجه به اینکه اندروید 14 در پاییز امسال عرضه عمومی خواهد شد، هنوز چند ماه تا تغییرات ویژگی‌های آن باقی مانده است. بنابراین، احتمال وجود این ویژگی در نسخه نهایی این سیستم عامل وجود دارد. با این حال، حداقل از نظر بیرونی، هیچ دلیلی برای حذف آن وجود ندارد. برای بررسی برخی از ویژگی‌های دیگر اندروید 14 می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر