اپل قوانین خود را زیرپا گذاشت؛ X نخستین اپلیکیشن تک‌حرفی اپ‌استور شد

twiter.jpg

قبل از اینکه توییتر نام خود را به X تغییر داد، نام تمام اپلیکیشن‌های آیفون حداقل دو کاراکتری بود.

اپل به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ی خود، استثناهای بسیار کمی قائل شد که به توییتر اجازه داد نام تجاری خود را به X تغییر داده و اولین برنامه‌ای شد که نام آن در اپ‌استور فقط یک کاراکتر است.

چند روز قبل، اپل تلاش توییتر برای به‌روزرسانی نام این برنامه به X را رد کرده بود و به همین دلیل اپلیکیشن مذکور در اپ‌استور با نام توییتر و همراه با لوگوی X و برچسب X Blaze Your Glory قرار گرفت که باعث سردرگمی کاربران شد.

اکنون، اپل فهرست اپ‌استور را به‌روزرسانی کرده و امکان ثبت نام تک کاراکتری را مجاز کرده است. نیک شرف، دانشمند داده، با اشتراک‌گذاری اسکرین‌شاتی نشان داده است که اپ‌استور برای ثبت نام برنامه‌ها، حداقل به دو کاراکتر نیاز دارد.

nick-shirff-64c8b00752098c84152eb9e6.webp
-

اپل تا کنون هیچ توضیحاتی در مورد مجاز کردن نام X برای توییتر در اپ‌استور ارائه نداده و مشخص نیست آیا سایر اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند چنین کاری انجام دهند یا خیر. همچنین، در نسخه‌ی دسکتاپ اپ‌استور، نام تجاری قدیمی توییتر همچنان نمایش داده می‌شود.

نیک شرف هشدار داده که این اقدام ممکن است به هزاران برنامه آسیب برساند و منجر به تکه‌تکه‌شدن اپ‌استور شود؛ این موضوع با آنچه که طی دهه‌ی گذشته شاهد آن بوده‌ایم، مغایر است.

شرف اظهار کرده است: "سوال این است که چرا اپل کاری برای توییتر انجام می‌دهد که طی ۱۰ سال گذشته برای دیگران انجام نداده؟"

علاوه بر این، احتمال وجود دارد که اپل به‌دلیل رابطه‌ی خود با لیندا یاکارینو، مدیرعامل X Corp و مدیر سابق NBCUniversal، برای توییتر استثنا قائل شده باشد. برخی حدس می‌زنند که این رابطه‌ی خوب یاکارینو با اپل، در ترمیم هرگونه آسیب ناشی از جدال‌های ماسک علیه غول فناوری اهل کوپرتینو در سال‌های گذشته نقش دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر