شکست مجدد اپیک گیمز در مقابل اپل؛ دادگاه تجدیدنظر به نفع انحصار اپ استور رأی داد

apple.jpg

دادگاه تجدیدنظر در حکمی مربوط به نزاع اپل و اپیک گیمز، به طور عمده به نفع مالک اپ استور تصمیم گرفته است. احتمالاً این تصمیم، از به کارگیری تغییرات اساسی در کنترل کوپرتینویی‌ها بر فروشگاه اپلیکیشن‌های شرکت اپل، جلوگیری خواهد کرد؛ به عنوانی که اپل خود این حکم را به عنوان یک پیروزی معرفی کرده است.

با توجه به گزارش CNBC، دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات‌متحده، حکم صادر شده قبلی درباره رد ادعاهای اپیک گیمز در مورد نقض قوانین رقابت توسط شرکت اپل را تأیید کرد. به عبارت دیگر، این دادگاه تأیید کرد که شرکت اپل به‌شکل گسترده‌ای در برابر رقبا اقداماتی ضدرقابتی نکرده است و ادامه خواهد داد به انحصار اپ استور و حق کارمزد آن.

دادگاه تجدیدنظر درواقع اعلام کرده است که وظیفه آن‌ها اظهارنظر پیرامون تأثیر پلتفرم‌های پرداخت آنلاین در اقتصاد و دموکراسی نیست و این مسئله باید توسط نهادهای بالادستی بررسی شود. درنتیجه حکم آن‌ها به رویه‌های اجرایی قبلی دراین‌باره پایبند مانده است.

epic-games-app-store-1024x683.jpg.webp
-

سخنگوی اپل در واکنش به این رأی می‌گوید: «تصمیم امروز با صدور رأی درخصوص 9 مورد از مجموع 10 ادعا به نفع اپل، یک‌ بار دیگر پیروزی مهم اپل در این پرونده را تأیید می‌کند. یک دادگاه فدرال برای دومین‌بار در دو سال اخیر می‌گوید اپل در سطح ایالتی و فدرال تابع قوانین ضدانحصار است.»

اپیک گیمز در یک ادعا علیه اپل پیروز شد

بااین‌وجود همان‌طور که در اظهارنظر سخنگوی اپل دیده می‌شود، اپیک درخصوص یک ادعا پیروز شده است. براین‌اساس و مطابق رأی دادگاه قبلی، کوپرتینویی‌ها باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهند تا قابلیت ارائه لینک برای ارجاع کاربران به سرویس‌های پرداخت خارج از اپ استور را داشته باشند.

اپل می‌گوید همچنان حق اقدامات متعاقب را برای خود محفوظ می‌دارد و این اقدامات می‌تواند شامل ثبت درخواست تجدیدنظر پیرامون ادعای دهم باشد.

مدیرعامل اپیک گیمز درباره رأی دادگاه استیناف می‌گوید: «اپل در دادگاه منطقه نهم پیروز شد. منتها دادگاه رأی قبلی را پذیرفت که محدودیت‌های اپل اثر ضدرقابتی قابل‌توجهی دارد و این اثر به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند [...] خوشبختانه تصمیم مثبت دادگاه در رد سیاست‌های ضدراهبری اپل به توسعه‌دهندگان iOS اجازه می‌دهد تا برای انجام مستقیم امور تجاری با مصرف‌کنندگان، آن‌ها را به محیط وب بفرستند.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnbc

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر