اپل احتمالاً از فناوری جدیدی برای نمایشگر سری آیفون 16 استفاده می‌کند

ghjhgjf.JPG

با توجه به یک گزارش جدید، اپل درحال بررسی فناوری Micro-Lens برای تولید نمایشگر سری آیفون 16 است. این فناوری از قابلیت افزایش روشنایی پنل OLED بهره‌مند است و همچنین می‌تواند به کاهش مصرف انرژی منجر شود.

به گفته خبرگزاری کره‌ای The Elec، تأمین‌کنندگان نمایشگرهای اپل، یعنی سامسونگ و ال‌جی، به این شرکت پیشنهاد داده‌اند که از آرایه‌های Micro-Lens یا MLA در نمایشگرهای مورد نیاز خود استفاده نماید. البته این فناوری دارای مزایا و معایبی خاص خود است و اپل به نظر می‌آید که در حال بررسی این جنبه‌ها باشد.

فناوری MLA با استفاده از یک الگوی یکپارچه از میلیاردها لنز در داخل پنل عمل می‌کند که بازتاب‌های داخلی را کاهش می‌دهد. این فناوری توانایی افزایش روشنایی با حفظ مصرف انرژی یا حفظ روشنایی با کاهش مصرف انرژی را دارد. بنابراین، تولیدکننده باید تصمیم بگیرد که کدام ویژگی را انتخاب نماید.

iPhone-16-Pro_1-1024x782.jpg.webp

استفاده از این فناوری جدید برای نمایشگر سری آیفون 16 یک گام پیشرفته به نظر می‌رسد. با این حال، باید توجه داشت که این فناوری ممکن است با کاهش زاویه دید روبه‌رو و افزایش هزینه تولید نمایشگرهای OLED همراه باشد.

آنچه که در حال حاضر مشخص است، این است که سامسونگ و ال‌جی در استفاده از فناوری MLA دارای تجربه‌های متفاوتی هستند. برای مثال، سامسونگ از این نوع پنل‌ها در تعدادی از مدل‌های گلکسی S اولترا و حتی در تلویزیون‌های هوشمند OLED خود استفاده کرده یا آن‌ها را به شرکت‌های چینی مانند ویوو ارائه داده است. در مقابل، ال‌جی از فناوری MLA برای تلویزیون‌های هوشمند OLED خود استفاده کرده است، اما تجربه‌ای معدود در دستگاه‌های کوچک ندارد.

در نهایت، با توجه به فاصله زمانی تا معرفی سری آیفون 16 (بیش از یک سال) و همچنین نزدیکی معرفی سری آیفون 15 (دو هفته دیگر)، اطلاعات کنونی درباره این محصولات باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thelec

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر