اپل احتمالاً قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 را 100 تا 200 دلار افزایش می‌دهد

iphone15.jpg

شرکت اپل به ظاهر با جدیت به تغییرات قیمتی در نسل بعدی آیفون‌ها دست پیدا کرده است. آخرین گزارش‌ها افشاگرانه نشان می‌دهند که اپل در نظر دارد قیمت مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را حداقل 100 دلار نسبت به نسل قبلی افزایش دهد.

در حال حاضر، آیفون 14 پرو با قیمت پایه 999 دلار و آیفون 14 پرو مکس با قیمت پایه 1099 دلار در بازار عرضه شده‌اند. اما گزارش‌های جدید دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که قیمت پایه آیفون 15 پرو احتمالاً از 1099 تا 1199 دلار و قیمت پایه آیفون 15 پرو مکس نیز از 1199 تا 1299 دلار می‌باشد.

این افزایش قیمت در مدل‌های پرو آیفون 15 به وضوح تأثیری محسوس داشته و گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است بر روی فروش نسل جدید آیفون‌ها تأثیر منفی بگذارد.

iPhone-15-Pro-Render.jpg (1).webp
-

به ابتدا اعلام شده بود که اپل قصد دارد تا سال 2023 نزدیک به 83 میلیون دستگاه از سری آیفون 15 را به بازار عرضه کند، اما اخیراً این میزان به نزدیکی 77 میلیون کاهش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که افزایش قیمت ممکن است بر فروش آیفون 15 پرو تأثیر بگذارد، اما بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این افزایش قیمت ممکن است به افزایش سود اپل منجر شود.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، اوایل امسال اعلام کرد که اپل قصد دارد قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 را افزایش دهد. این گزارش توسط تحلیلگر بازار جف پو نیز تأیید شده و به نظر می‌رسد که قیمت پایه آیفون 15 پرو حتماً در حدود 1099 دلار باشد، که افزایش 100 دلاری نسبت به آیفون 14 پرو را نشان می‌دهد.

با توجه به پیش‌بینی‌ها، اپل قرار است در اواخر ماه شهریور سال جاری نسل جدید آیفون‌ها را معرفی کند. این مدل‌ها از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند و از تکنولوژی جزیره پویا یا داینامیک آیلند برای نمایشگر استفاده می‌کنند. اطلاعات حاکی از این است که آیفون 15 پرو مکس یا همان آیفون 15 اولترا با ویژگی‌هایی از جمله دوربین پریسکوپی و فریم تیتانیومی عرضه خواهد شد و ممکن است با تأخیر حدود 4 هفته نسبت به دیگر مدل‌ها به بازار عرضه شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: digitimes

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر