تولید انبوه تراشه‌ی M2 آغاز شد

تراشه M2 اپل.jpg

اپل حدود 1 سال است که تصمیم گرفته است به صورت کامل تراشه‌های اینتل به کار رفته در محصولاتش را با تراشه‌های اختصاصی خودش جایگزین کند. حالا به نظر می‌رسد که گام دوم این تصمیم در حال اجراست و تولید انبوه نسل جدید این تراشه با نام احتمالی M2، آغاز شده است.

تراشه‌ی M1، پردازنده‌ی قدرتمندی است که به صورت اختصاصی توسط اپل تولید شده و در محصولات این کمپانی به کار گرفته می‌شود. حالا گزارشاتی نشان می‌دهد که اپل تولید انبوه جانشین این تراشه را که احتمالاً M2 نام دارد، آغاز کرده است. بنا به گزارش وب سایت Nikkei Asia، حداقل سه ماه زمان لازم است تا این تراشه تولید شود و از این رو احتمالاً در جولای شاهد به کارگیری این تراشه در نسل جدید مک بوک‌ها باشیم.

حدوداً یک سال است که اپل تلاش کرده است تا به جای به کارگیری تراشه‌های اینتل در محصولاتش، از تراشه‌ی اختصاصی خود، یعنی M1 بهره ببرد و به این ترتیب عملکرد دستگاه‌ را افزایش داده و مصرف باتری آن را بهینه کند. مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی اولین محصولات اپل بودند که با این تراشه راهی بازار شدند. ضمناً همین هفته‌ی گذشته بود که iMacهای 24 اینچی بازطراحی شده و نسل جدید آیپد پروها، دقیقاً با همین تراشه‌ی 5 نانومتری M1 که در مک‌های اپل به کار رفته بود، معرفی شدند.

اپل مدعی است که تراشه‌ی M1 با 8 هسته‌ی پردازشی، 8 هسته‌ی گرافیکی، 16 هسته‌ی عصبی، طراحی یکپارچه‌ی حافظه و...، سرعت عملکرد دستگاه را تا 3.5 برابر افزایش می‌دهد. همچنین عملکرد گرافیکی تا 6 برابر، یادگیری ماشین تا 15 برابر و طول عمر باتری تا 2 برابر بیشتر از نسل قبلی مک‌ها خواهد بود.

در سال 2020 اپل ادعا کرد که برای جایگزینی تراشه‌‌های اینتل با تراشه‌های اختصاصی M1، در محصولاتش، به دو سال زمان نیاز دارد و به نظر می‌رسد طراحی و ساخت نسل بعدی این تراشه یعنی M2، گام دومی است که اپل در این راستا برداشته است.

شایعات مختلفی نشان می‌دهد که محصولات آینده‌ی اپل که شامل مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی خواهند بود، در سه ماه‌ی دوم سال 2021 و با تراشه‌ی جدید اپل، M2 معرفی و راهی بازار خواهند شد. از جمله سایر محصولات اپل که در آینده به این تراشه مجهز خواهند شد، باید به iMac بازطراحی شده‌ی 27 اینچی و نسخه‌ی کوچک‌تری از مک پرو اشاره کنیم که احتمالاً در سال 2022 معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط:

آی مک‌های جدید اپل با رنگ بندی جذاب معرفی شدند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا نورایی

شنبه, 11 اردیبهشت 1400

چرا اخم کردین حالا

پاسخ

ثبت نظر