اپل مدل‌های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را با تراشه‌های سری M3 معرفی نمود

macbook.jpg

در رویداد Scary Fast خود، اپل آی‌مک به‌روزشده و مک بوک پرو 14 اینچی جدید با تراشه M3 را به عنوان بخشی از مجموعه محصولات خود معرفی کرد.

همچنین، مدل‌های ارتقایافته مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس را معرفی نمود. این لپ‌تاپ‌ها از نظر طراحی ظاهر و پورت‌های پیشین خود را حفظ کرده و به جای رنگ‌های قبلی، در رنگ جدید "اسپیس بلک" یا مشکی به بازار عرضه می‌کنند.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو با تراشه M3 مکس امکان ارتقاء رم تا حداکثر 128 گیگابایت را فراهم می‌آورد، که این امر یک امکان جدید در محصولات اپل است. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز شده و مدل‌های M3 پرو در تاریخ 7 نوامبر (16 آبان) در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. تحویل واحدهای M3 مکس کمی بیشتر زمان می‌برد و قرار است که این دستگاه‌ها در اواخر ماه نوامبر به بازار عرضه شوند.

همانطور که اشاره شد، اپل رنگ جدید "مشکی فضایی" را برای طرفداران خود در نظر گرفته است، اما این رنگ فقط برای مدل‌های مجهز به تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس در دسترس خواهد بود. اپل ادعا می‌کند که روکش این رنگ به گونه‌ای طراحی شده است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین مک بوک پرو با تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس در رنگ‌های نقره‌ای نیز عرضه می‌شود. مک بوک پرو 14 اینچی M3 همچنین در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای برای مشتریان موجود خواهد بود.

مک بوک 2023

مشخصات نسل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M3 پرو شامل پردازنده مرکزی 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 18 هسته‌ای هستند، که نسبت به مدل‌های قبلی با تراشه M1 پرو، تا 40 درصد بهبود در سرعت ارائه می‌دهند. همچنین، می‌توانید این دستگاه‌ها را با حداکثر 36 گیگابایت رم سفارش دهید، که این مقدار نسبت به حداکثر 32 گیگابایت مدل‌های قبلی افزایش یافته است. مک بوک پروهای مجهز به تراشه M3 مکس همچنین با پردازنده مرکزی 16 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 40 هسته‌ای، عملکرد بهبود یافته‌ای ارائه می‌دهند. تراشه‌های M3 با دستاوردی به نام "Dynamic Caching" توانایی بهبود عملکرد GPU را با سرعت بیشتر و بهره‌وری بالاتر فراهم می‌کنند.

اپل ادعا می‌کند که ماندگاری باتری لپ‌تاپ مک‌بوک پرو تا 22 ساعت می‌رسد، حداقل در مدل 16 اینچی با تراشه M3 پرو. با توجه به مصرف انرژی بیشتر تراشه M3 مکس در نتیجه استفاده از همه هسته‌های GPU، مدت ماندگاری آن کمی کمتر است. در اکثر موارد، مک‌بوک پروهای جدید از ویژگی‌های مشابه با لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه M2 پرو/مکس استفاده می‌کنند که در ابتدای امسال معرفی شده‌اند. این دستگاه‌ها همچنان از صفحه‌نمایش Mini LED، سیستم صدای بلندگوی بسیار عالی، س

ه پورت Thunderbolt 4، پورت HDMI، کارتخوان SD و کانکتور MagSafe برای شارژ بهره می‌برند. صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها می‌تواند تا 600 نیت روشنایی برای محتوای SDR ارائه دهد که 20 درصد روشن‌تر از نسل قبلی است.

قیمت لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M3 پرو از 1999 دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل 16 اینچی با قیمت پایه 2499 دلار به بازار عرضه می‌شود. اگر تراشه M3 را با حافظه بیشتر انتخاب کنید، این قیمت‌ها به سرعت افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، مک‌بوک پرو 16 اینچی مجهز به 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و 128 گیگابایت حافظه یکپارچه با قیمت 7199 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد.

اگر قیمت این لپ‌تاپ‌ها بیشتر از مقداری است که تصمیم دارید خرج کنید، همچنان مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M3 معمولی با قیمت ابتدایی 1599 دلار در دسترس خواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر