حذف شارژر و هندزفری از جعبه‌ی آیفون‌ها برای اپل ۶٫۵ میلیارد دلار سود داشت

iphone12.jpg

براساس گزارش جدیدی که منتشر شده اپل توانسته با حذف شارژر و هندزفری از جعبه‌ی آیفون‌ها برای خود سود 6.5 میلیارد دلاری دست و پا کند.

در سال 2020 بود که تلیلگر ارشد اپل یعنی مینگ چی کو اعلام کرد که اپل تصمیم گرفته تا آیفون 12 را بدون شارژر و هندزفری راهی بازار کند. کاربران از این اخبار نگران شدند و بسیاری آن را شایعه بزرگ دانشتند اما بعد از این اخبار و شایعات دیگری مطرح شد که اپل برای حفاظت از محیط زیست این تصمیم را گرفته و می‌خواهد اندازه بسته بندی‌های خود را کوچک کند. گفته می‌شد که اپل با این کار می‌خواهد کربن کمتری تولید کند و از طرفی تعداد بیشتری گوشی در یک دوره برای مناطق مختلف ارسال می‌شد. طبق ادعای اپل، با کاهش اندازه‌ی بسته‌بندی آیفون‌ها، ۷۰٪ آیفون بیشتر در بارچین مخصوص ارسال کالا قرار می‌گرفت.

اپل در مراسم رونمایی مهر تاییدی بر این شایعات زد و آیفون 12 را بدون شارژر و هدندزفری راهی بازار کرد. کمی بعد از اپل، سامسونگ و گوگل هم تصمیم گرفتند برای حفاظت از محیط زیست، بسته‌بندی محصولات خود را کوچک‌تر کنند و تمام آنچه را که باید درون آن می‌بود حذف کردند. اما هر کسی اعتقاد ندارد که این کار اپل به خاطر حفاظت از محیط زیست بوده است. برخی‌ها می‌گویند اگرچه اپل خواسته این کار را برای حفاظت از سرسبزی و فضای سبز انجام دهد اما منظورش از «سبز» رنگ پول بوده است.

charger.webp
-

به گزارش Daily Mail، با حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه‌ی آیفون‌ها، تاکنون اپل ۵ میلیارد یورو صرفه‌جویی کرده که معادل ۶٫۵ میلیارد دلار است. این در حالی است که شرکت آمریکایی قیمت محصولاتش را هم اصلا کاهش نداده و از طرفی شارژر و هندزفری بی‌سیم و سیمی را به صورت جداگانه و با بسته‌بندی‌های مختلف به فروش می‌رساند. جالب است بدانید تا قبل از آیفون ۱۲ و تصمیمی که اپل گرفت، اصلا گوشی‌های اپل شارژر سریع نداشتند و با شارژر ۵ واتی عرضه می‌شدند. اما شرکت اعلام کرد آداپتور فست‌شارژ ۲۰ واتی را هم تولید کرده و با قیمت ۲۰ دلار به صورت جداگانه به فروش می‌رساند. حال اگر شما باشید، آیفون ۱۲ پرو مکس را با شارژر ۵ واتی که پیش‌تر در خانه داشتید شارژ می‌کردید؟ حتی برای خرید هندزفری هم باید ۲۰ دلار هزینه کنید چون در غیر این صورت، باید با ایرپادزهای بیش از ۱۰۰ دلاری طرف باشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر