تولید آزمایشی آیفون 14 با نهایی شدن طراحی آغاز شد

آیفون 14.jpg

براساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، بزرگ‌ترین کمپانی تامین کننده قطعات اپل، یعنی فاکسکان اعلام کرده که تولید آزمایشی آیفون 14 پرو آغاز شده است، چرا که طراحی ان نیز نهایی شده است. براساس این گزارش‌ها مشخص شده است که کمپانی فاکسکان مدل‌های قدرتمند آیفون 14 را تولید خواهد کرد و مدل‌های دیگر این سری پرچمداران را Luxshare، دیگر تامین کننده اپل تولید خواهد کرد.

در توضیحات این گزارش آمده است که فاکسکان تولید آزمایشی آیفون ۱۴ پرو را آغاز کرده تا اطمینان حاصل کند که برای تولید انبوه آن در اواخر سال، استانداردهای مد نظر اپل رعایت شده باشد. در این گزارش گفته شده: «آیفون ۱۴ اپل به‌تازگی وارد مرحله‌ی تولید آزمایشی شده است و شایعه شده که Luxshare به عنوان تأمین‌کننده‌ی دوم اپل وظیفه‌ی ساخت دو مدل پایین‌رده این سری را برعهده می‌گیرد. بعد از تولید آزمایشی این محصولات، تأمین‌کننده‌ها باید آزمایشات لازم را روی این گوشی‌های جدید انجام دهند، اصلاحات لازم را برای آن‌ها در نظر بگیرند و بررسی کنند که آیا این محصول همان محصول مدنظر اپل است یا نه.»

به نظر می‌رسد که طراحی آیفون 14 و آیفون 14 پرو آپدیت شده باشد و با طراحی جدیدی روبه‌رو خواهیم بود. به گفته برخی از کارشناسان قرار است با نسخه الهام گرفته از سری‌های 4 و 5 آیفون روبه‌رو شویم. رندر‌هایی که اخیراً «جان پرسر» از آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر کرده، گوشی آینده‌ی غول فناوری آمریکایی‌ها را بدون بریدگی بالای نمایشگر، بدون برآمدگی ماژول دوربین، دکمه‌های تنظیم صدا دایره‌ای و اسپیکر بزرگتر نشان می‌داد.

یکی از تغییرات بزرگ و بسیار خوب ایفون که این روزها زیاد گفته می‌شود، حذف بریدگی بالای نمایشگر است که جای خود را به حفره‌ی دایره‌ای و قرصی شکل می‌دهد. راس یانگ، یکی از افشاگران ارشد کمپانی اپل گفته: گمان می‌رود این حفره‌ی دایره‌ای شکل برای پروژکتور نقطه‌ای فیس آیدی باشد، در حالی که بریدگی قرصی شکل ظاهراً حداقل دوربین جلو و دوربین مادون قرمز فیس آیدی را در خود جای می‌دهد.

iPhone-14-pro-2.jpg
-

براساس گفته تمامی افشاگران، کمپانی اپل می‌خواهد سری آیفون 14 را با تغییرات اساسی راهی بازار کند. گفته می‌شود قدرت دوربین سلفی این دستگاه بسیار خوب خواهد بود چرا اندازه سنسور انتخابی اپل بسیار بزرگ‌تر از نسخه آیفون 13 است. بدین ترتیب آیفون ۱۴ می‌تواند اشیای بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره‌ی دیگر باعث می‌شود کوپرتینویی‌ها بتواند فضای لازم برای تعبیه‌ی این سنسور را در اختیار داشته باشد.

گفته می‌شود که سری آیفون ۱۴ شامل چهار نسخه از جمله دو مدل ۶.۱ اینچی و دو مدل ۶.۷ اینچی باشد و در آن دیگر خبری از آیفون مینی ۵.۴ اینچی نخواهد بود. باید خاطر نشان کنیم که اخیراً خبری منتشر شده مبنی بر اینکه اپل قصد دارد مدل پرو از پرچم‌داران سری آیفون ۱۴ را به دوربینی با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کند. همچنین اپل دوربین‌های اولترا واید و تله‌فوتوی بهتری برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است. در همین راستا، «مینگ-چی کو» نیز مدتی قبل اعلام کرد که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ همراه با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به دست کاربران می‌رسند و این گوشی‌ها از قابلیت فیلم‌برداری ۸K هم پشتیبانی می‌کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر